• Home
  • V1
  • Leads
  • Salsa Jeans wil België en Nederland veroveren

Salsa Jeans wil België en Nederland veroveren

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Waar sommige kledingmerken het zichtbaar moeilijk hebben of geruisloos van de markt verdwijnen, is het voor andere merken juist een goede tijd voor uitbreiding. Salsa Jeans is zo’n merk. Dat is althans de overtuiging van Harm van Hassel, die werkt aan

de introductie van het Portugese jeans label op de Belgische en de Nederlandse markt. “We gaan de markt op als agent en met eigen winkels, dan staat het merk meteen op de kaart” aldus Van Hassel.

Deze maand is het agentschap er klaar voor om de Nederlandse markt te betreden. Eind februari 2010 zijn de openingen van de eerste twee Nederlandse winkels van het merk gepland. De vestigingsplaatsen zijn al bekend: de ‘Koopgoot’ in Rotterdam en de Demer in Eindhoven. “Dan zijn we meteen vertegenwoordigd op twee Nederlandse toplocaties,” zegt Van Hassel. “Verder staan we in januari op de Modefabriek.”

Het merk heeft hier nog geen verkooppunten, maar wordt in landen als Spanje, Portugal, Duitsland, Frankrijk, Italië en in het Midden Oosten al goed verkocht. De collectie is breed. Het merk biedt naast broeken ook tops, jassen, schoenen en accessoires. “Broeken blijft wel het sterkste punt,” meent Van Hassel. “Bijzonder is bijvoorbeeld de push-up-broek die het bedrijf ontwierp waarmee alle vrouwen een mooi ‘Latino achterste’ kunnen krijgen en wat een enorme kaskraker is “.

Het bijzondere aan het spijkerbroekenmerk is dat het bedrijf dat Salsa Jeans in 1995 opzette, van origine begon als wasserij voor de spijkerstof van andere merken. “Half Italië liet de finish en de wassing van jeans over aan de wasserij van Salsa,” vertelt Van Hassel. “Het is uniek dat een merk dat allemaal zelf in de hand heeft en niet hoeft uit te besteden. Dat levert zoveel snelheid op in het productieproces. Verder viel ik als een blok voor hun enorme passie en drive voor kwaliteit in washing, finishes en fits”.

Belangrijker dan dat de werkwijze van het bedrijf bijzonder is, is dat het voordelen biedt voor retailers en consumenten. Zo kan de prijs van een volledig uitgewerkte broek bijvoorbeeld beperkt blijven tot een ‘competitief’ bedrag van tussen de 70 en 150 euro. “En dan is het ook echt uitgewerkt,” belooft Van Hassel. “Met een goede fit, mooie wassing, finish, leer en extra stiksels.” Een tweede pluspunt is de korte levertijd. Dankzij de eigen wasserij is het voor winkeliers mogelijk dagelijks online te bestellen in plaats van vooraf hun bestelling voor het gehele seizoen te hoeven doorgeven. Levering vindt dan drie dagen later plaats.

Rest nog de vraag hoe het Van Hassel lukte om -in deze tijd- een dergelijke onderneming van de grond te krijgen. Van Hassel is sinds 2001 in dienst bij Coolcat, waar hij nu nog verantwoordelijk is voor de afdeling franchise. Dankzij de ervaring en de contacten die hij daar opdeed lukte het hem, samen met werkgever Roland Kahn, het nieuwe project vorm te geven en gefinancierd te krijgen. “Ondernemen is altijd een risico, maar wij denken dat mensen wel weer toe zijn aan iets nieuws en voor iets goeds is altijd plaats.”

Salsa Jeans