s.Oliver groeit in 2012 en is ‘extreem positief’ over 2013
Door FashionUnited
bezig met laden...
s.Olive
“Hoewel 2012 voor de markt een moeilijk jaar is geweest, was het voor ons een relatief succesvol jaar”, aldus CFO Thomas Steinhart. “We zijn er trots op om in deze turbulente tijden groei te kunnen realiseren.” Volgens Steinhart hebben alle verkoopkanalen van het bedrijf bijgedragen aan de postieve ontwikkelingen in 2012. “De retail divisie blijft zich ontwikkelen als belangrijke steunpilaar. Met 40 procent van de groepsomzet is het de tweede grootste divisie na de 60 procent omzet van de wholesale activiteiten. Daarnaast is onze e-commerce afdeling door de German Institute for Service Quality uitgeroepen tot 'Best Online Shop Fashion'. Ook iets waar we trots op zijn.”
s.Oliver investeert flink in internationale groei
"Wij beschouwen online business als partner van de onafhankelijke retailers”, vult Mathias Eckert aan. Volgens de managing director International Wholesale & Franchise is het doel van s.Oliver om verschillende divisies met elkaar te verbinden zodat iedereen van elkaar kan profiteren. Een ander doel is om in globaal opzicht een grotere rol te gaan spelen. Zo is s.Oliver het afgelopen jaar bijvoorbeeld met een nieuwe partner in zee gegaan om het merk in India te herpositioneren.Ook de scandinavische markt blijft in 2013 een belangrijk focuspunt. In 2012 werd de eerste showroom in Helsinki geopend om de lokale wholesale en franchise partners te ondersteunen en tegelijkertijd nieuwe partners te werven. Verder heeft s.Oliver heeft een groei van 50 procent behaalt in de verkoop binnen Oost-Europa en Rusland. “We zijn zeer verheugd met de acht nieuwe wholesale en franchise openingen in onder andere Kiev, St. Petersburg en Moskou”, aldus Eckert. “Canada is een andere markt waar we in 2013 veel aandacht aan gaan besteden. Afgelopen april hebben we in zowel Toronto als Montreal showrooms geopend.”
Steinhart: "Wij zijn extreem positief over 2013. Ons doel is om de winst met 10 procent te verhogen. Maatregelen die we hiervoor gaan nemen zijn het versterken van ons profiel in lijn met een aantal structurele veranderingen, de internationalisatie van ons merk en de ontwikkeling van ons portfolio, zowel internationaal als in Duitsland."
s.Oliver wordt wereldwijd in meer dan dertig landen verkocht. De s.Oliver Group heeft momenteel 205 eigen winkels en 351 franchise stores. Daarnaast is het merk vertegenwoordigd in 2.864 shops en 3.883 verkooppunten. s.Oliver heeft een personeelsbestand van 7.157 werknemers.
CEO
Mathias Eckert
S.Oliver
Thomas Steinhart