• Home
  • V1
  • Leads
  • PVH Europe opgericht; herintroductie Arrow

PVH Europe opgericht; herintroductie Arrow

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De Amerikaanse Phillips-Van Heusen Corporation (PVH) heeft een Europese divisie opgericht; PVH Europe. Aanleiding voor de oprichting is de verwerving van de Europese merkrechten van Arrow. De nieuwe divisie wordt gevestigd in

Amsterdam en ondersteund door dochteronderneming Tommy Hilfiger die hier al gevestigd is. Michael Arts, tevens topman bij Tommy Hilfiger, wordt directeur van PVH Europe.

De licentie van Arrow, waarvan PVH in de VS eigenaar is, was tot voor kort in handen van de Nederlandse Secon Group. In 2009 werd Arrow tot speerpunt gemaakt van modegroep Secon. Het bedrijf wilde het aantal winkels en shop-in-shops fors uitbreiden en van Arrow, dat van oorsprong alleen overhemden brengt, een totaalmerk maken. Dat leek te lukken: in oktober 2009 werd het vernieuwde retailconcept van Arrow genomineerd voor een Mapic Award in de categorie 'beste retailconcept van het jaar'. Het merk had op dat moment vijf winkels en achttien shop-in-shops.

Zowel Arts als Fred Gehring, CEO van de Tommy Hilfiger Group en PVH International, spreken hun enthousiasme uit over de mogelijkheden en rijke geschiedenis van Arrow. "Het omvangrijke archief (Arrow werd in 1851 opgericht, red.) biedt een schat aan informatie," zegt Gehring. Volgens Arts vormt de geschiedenis van het merk een sterk platform om van Arrow een solide lifestyle merk te maken.

Arrow zal in januari opnieuw op de Europese markt worden gelanceerd tijdens modevakbeurs Pitti Uomo in Florence. In het najaar van 2011 hangt de nieuwe collectie in de winkels. De eerste collectie zal weer volledig uit overhemden bestaan en zowel zogenaamde 'dress shirts' als meer casual overhemden omvatten.

In een later stadium wil PVH ook andere merken in Europa introduceren. Het bedrijf heeft merken als Kenneth Cole, Michael Kors en Calvin Klein in de portefeuille.

Arrow
Phillips Van Heusen
PVH