• Home
  • V1
  • Leads
  • Prijs voor groei en expansie Hunkemöller

Prijs voor groei en expansie Hunkemöller

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Binnen drie tot vijf jaar wil Hunkemöller elke vijf dagen een nieuwe winkel openen. Nu is dat nog om de tien dagen. ‘Gedurfd ondernemerschap’ noemt de organisatie Sales Management Associaton dat. De Nederlandse lingerieketen kreeg om die

reden een Piet Heyn Award uitgereikt door voormalig premier Jan Peter Balkenende.

De

prijs is een initiatief van de Nederlandse Sales Management Association, een beroepsvereniging voor mensen werkzaam in de sales, voor bedrijven die zich zich met durf en visie onderscheiden in de markt. Andere genomineerden voor de award dit jaar waren onder andere Wehkamp en Bol.com. Vorig jaar won Hema de prijs, omdat het bedrijf ieder jaar zo’n vijftig nieuwe winkels opent. Ook in deze economisch slechte tijd.

Hunkemöller kreeg tijdens de derde editie van de Piet Heyn Awards de prijs overhandigd van Balkenende, want het lingeriebedrijf heeft volgens de jury commercieel leiderschap. En het bedrijf is sterker gegroeid dan de concurrentie. Philip Mountford, CEO Hunkemöller, laat in een persbericht weten blij te zijn met de Piet Heyn Award. "Binnen en buiten de landsgrenzen groeit Hunkemöller naar de status van Europees highstreet brand, met inmiddels vijfhonderd winkels. De ontvangst van deze award maakt wederom duidelijk dat Hunkemöller de juiste koers heeft gevonden en weet vast te houden, ook dankzij de inzet van het hele team.”

Bart van den Nieuwenhof, international sales director Hunkemöller, licht de groei van het ondermodebedrijf toe aan FashionUnited: “Omzet- en winstcijfers brengen we niet naar buiten, maar ik kan wel zeggen dat we in diverse nieuwe landen winkels hebben geopend: Engeland, Israël en in november dit jaar in Oostenrijk.” In de toekomst wil het lingeriebedrijf ook flink wat winkels blijven openen. Doelstelling ligt op zo’n zeventig winkels per jaar, ofwel: iedere vijf dagen een nieuwe opening. De focus ligt volgens Van den Nieuwenhof vooral op Duitsland en Oostenrijk. “Nummer één worden in Europa.”

Ook op productinnovatie onderscheidt Hunkemöller zich. Zo bracht het bedrijf twee nieuwe bh’s op de markt: de ‘maximizer’, waarbij het decolleté tijdelijk tot twee cupmaten groeit, en de ‘dreamfit’ met een speciale cup gemaakt van ‘memory foam’ dat ervoor zorgt dat de bh zich vormt naar de borst. De Sales Management Association roemde ook de marketing – met catwalkshows op Amsterdam International Fashion Week en tv-reclames - van de lingerieketen. “Ook in de toekomst willen we graag fashionshows, maar of dat in Nederland zal zijn? Daar zijn we nog niet over uit.”

Sales Management Association noemt de manier waarop Hunkmöller werkt, ‘gedrufd ondernemerschap’. Van den Nieuwenhof: “We hebben een lijfspreuk: If you do what you always did, you get what you have always got. Als je niet verandert, verandert het resultaat ook niet.”

Het bedrijf opende afgelopen zomer het eerste filiaal in Groot-Brittannië en is daarmee actief in vijftien landen. Ook gaven consumenten onlangs aan - via de publieksprijs van de ING Retail Jaarprijs - Hunkemöller als favoriete ondermodewinkel te zien.

Hunkemoller
Piet Heyn Award
Sales Management Association