• Home
  • V1
  • Leads
  • PPR: goede resultaten door luxe mode

PPR: goede resultaten door luxe mode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

L

uxe merken doen het goed bij het Franse modeconcern PPR. De luxery divisie met merken als Gucci, Yves Saint Laurent en Alexander McQueen, boekte in het derde kwartaal een omzetgroei van 24,6 procent, in vergelijking met dezelfde

periode vorig jaar. In de eerste negen maanden steeg de omzet met 23,7 procent. Een ‘sprankelende prestatie’ noemt het bedrijf de groei.

D

e omzet uit luxery goods kwam in de eerste negen maanden van 2011 uit op 3,5 miljard euro. Een jaar geleden was dat nog 2,8 miljard euro. Over de afgelopen drie maanden boekte de luxe-tak van het modebedrijf een omzet van 1,28 miljard euro. Alle merken boekten een omzetgroei. Zo steeg Gucci in het afgelopen kwartaal met 17,6 procent tot € 788,2 miljoen en Yves Saint Laurent met 32,6 procent tot 97,7 miljoen euro.

Sport & Lifestyle, met Puma en Volcom, deed het iets minder goed, maar boekte ook nog een omzetgroei van 9,9 procent in het derde kwartaal van 2011 en kwam daarmee uit op 923,7 miljoen euro. Over de eerste negen maanden steeg de omzet in deze divisie met 9,6 procent. De resultaten van sportmerk Puma werden eerder deze week al bekend. De omzet van Puma steeg de afgelopen drie maanden met 10 procent, vooral dankzij stijgende vraag in landen als China en Latijns Amerika en door de verkoop van lichtgewicht hardloopschoenen.

PPR rapporteerde in totaal over het derde kwartaal een omzet van 3,9 miljard euro; een stijging van 7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste negen maanden van 2011 kwam de omzet van PPR uit op 10,95 miljard euro. Een jaar geleden was dat 10,16 miljard euro.

François-Henri Pinault, voorzitter en CEO: "PPR heeft weer een sprankelende prestatie neergezet het afgelopen kwartaal. Alle productcategorieën en verkoopkanalen binnen de luxe goederen en de Sport & Lifestyle-tak hebben bijgedragen aan onze groei. Ook onze retail activiteiten zijn veerkrachtig gebleken, in een tijd van economische tegenwind.”

PPR geeft aan goede verwachtingen te hebben over de rest van het jaar, en er van overtuigd te zijn hogere financiële prestaties te leveren dan in 2010. Pinault: “We blijven waakzaam, maar hebben alle vertrouwen in onze merken en in hun lange termijn potentieel.”

Foto: Gucci

Gucci
PPR
Puma
Yves Saint Laurent