PPR blijft groeien door luxe mode
bezig met laden...
In totaal
Hoewel PPR het afgelopen jaar besloot om meer te focussen op sportmode en lifestyle, met merken als Puma en Volcom, zijn de luxe modemerken toch nog het lucratiefst. Het luxe segment boekte een omzetgroei van 30,7 procent. Het Italiaanse merk Gucci levert met 1727 miljoen euro 59 procent van de omzet op, binnen het luxe segment. De omzet van Yves Saint Laurent groeide met 46,4 procent naar 223,5 miljoen euro. Alle tumult rond het aantreden van creatief directeur Hedi Slimane en het veranderen van de merknaam van de prêt-à-portercollectie in Saint Laurent Paris, hebben het merk kennelijk geen windeieren gelegd.
Voor de rest van het jaar wil PPR dat de collecties nog creatiever en aansprekender zijn. Ook winkelopeningen staan op de planning. Waar precies is nog niet bekend. CEO François-Henri Pinault: “Dankzij de kracht van onze merken, de kwaliteit van onze producten en de drive van onze mensen, zijn we ervan overtuigd dat de omzet in de tweede helft van 2012 zal blijven groeien. We zullen de financiële prestaties van 2011 overtreffen.”
Foto’s: Yves Saint Laurent