Ontwerper Carlos Diez over de sluiting van Lois
bezig met laden...
Volgens Ramón Fano, creatief directeur van Ipsum Planet, het reclamebureau dat de laatste jaren verantwoordelijk was voor de publiciteit voor Lois en zijn drie andere merken (Cimarron, Caroche en Caster), lag het niet aan de collecties van het merk: "Dit soort kleding moet modern zijn, en daarom volgen fabrikanten wat de markt dicteert. Lois is bovendien de wijde pijpen altijd trouw gebleven. Zij hebben die broek uitgevonden en er een modeartikel van gemaakt."
Diez vertelde FashionUnited ook dat het goed ging bij het bedrijf: "Mijn samenwerking met Lois is eigenlijk vanzelf ontstaan. Collectie na collectie werden we groter en onze klantenkring breidde zich uit. Het was een gelukkig huwelijk voor beiden."
Fano noch Diez heeft een verklaring waar het met Lois mis is gegaan. Door de crisis hebben volgens hen veel modemerken in Spanje moeite het hoofd boven water te houden. Maar Diez blijft positief: "Ik geloof dat iedere crisis een kans biedt op nieuwe mogelijkheden." En hij voegt hier aan toe: "Ik geloof dat ondanks alles de mens blijft doorwerken en vechten om deze crisis te overwinnen en dat is volgens mij de juiste instelling. Ik hoop op een esthetische revolutie die afrekent met deze crisispsychose en dat jonge ontwerpers in de toekomst weer bij banken kunnen aankloppen."
Lois heeft tijdens haar laatste verkoopseizoen 20 procent meer verkocht, een aanzienlijke winst, maar te weinig om het bedrijf van de ondergang te redden. Het merk Lois zelf wordt mogelijk wel gered. Deze week zouden onderhandelingen plaatsvinden met een potentiële koper.
Foto: Laatste show in Madrid van Carlos Diez in samenwerking met Lois.