Nieuwe kindermodebeurs in Barcelona
bezig met laden...
Waarom
Omdat wij uitsluitend met merken te maken hebben, zijn wij als eerste op de hoogte van het dalen van de consumptie. De situatie is verontrustend, maar niet helemaal negatief. Enerzijds zijn er veel ondernemers die nu nieuwe projecten starten, misschien omdat zij uit een vorige baan zijn weggegaan (vrijwillig of niet), en nu besluiten datgene te ondernemen wat zij altijd gewenst hebben. Aan de andere kant zien wij in onze sector beurzen die steeds meer exposanten en bezoekers trekken, omdat juist onze markt, de markt van het kinderuniversum, de grootste en beste groei
doormaakt.
En waarom in Barcelona?
De meeste nieuwe Spaanse merken vinden hun oorsprong in Barcelona, en de belangrijkste showrooms voor kindermode zijn ook in deze stad. Ook heeft Barcelona veel winkels die vanwege hun originaliteit en ontwerp zeker een bezoek waard zijn.
Wat zijn de karakteristieken voor de beurs?
Wij willen de nieuwste bedrijven uit het kinderuniversum verenigen, zowel qua mode als de aanvullende producten hiervoor: inrichting, accessoires, kleine kinderverzorgingsproducten, en verder alles wat hoort bij baby’s en kinderen van nul tot 12 jaar. Wij leggen de nadruk op merken uit Barcelona en Spanje, en willen vernieuwende, originele producten van bewezen kwaliteit tonen. Deze vertegenwoordigen namelijk onze identiteit en bovendien gaat het hier om een fantastisch product, dat grote bekendheid in andere delen van Europa geniet, en waarop wij trots kunnen zijn. Ook staan wij open voor Europese en internationale merken die bij ons profiel passen.
In Spanje bestaat al een bekende modebeurs, de FIMI. Willen jullie hiermee concurrentie aangaan, of juist iets anders aanbieden?
Alle personen die deelnemen aan de organisatie van Little Barcelona, hebben ten minste één keer aan Fimi deelgenomen, maar onze klant komt daar niet. Fimi is een geconsolideerde beurs van specialisten, waarvoor wij veel respect hebben, maar die zich op een andere soort klant richt dan wij.
Op hoeveel exposanten wordt gemikt?
Voor deze eerste keer zullen er veertig exposanten met een stand zijn, en bovendien zijn er nog tien corners voor nieuwe ontwerpers, dus in totaal vijftig.
Wat is het doel van de beurs?
Wij moeten twee aspecten dekken: de internationale retailer, omdat de meeste nationale merken bekendheid zoeken of internationaal willen gaan, en daarnaast ook de nationale klant van opkomende bedrijven die tot nu toe Europese beurzen bezocht. Tegelijkertijd stellen wij ons tot taak een groot aanbod van nationale merken te verenigen, zodanig dat het interessant en aantrekkelijk genoeg wordt om Europese en internationale inkopers aan te trekken.
Wordt er in het buitenland niet genoeg bekendheid gegeven aan kindermode?
Jawel, de nieuwe Spaanse merken en ontwerpen zijn op zich wel bekend, maar de Europese klanten geven hier geen Spaanse identiteit aan. Zij denken eerder dat het Italiaanse of Franse mode is. daar moet verandering in komen.
Van onze correspondent in Barcelona