Nieuwe ceo InWear alweer weg
bezig met laden...
Een jaar geleden sloeg het Deense dameslabel onder leiding van Ulstrup een nieuwe weg in. Zo werd een nieuw winkelconcept ontwikkeld, een wereldwijde webshop geopend en werd Lene Borggaard hoofd design. Borggaard, eerder werkzaam als designer bij Bruuns Bazaar, gaf het label weer schwung; haar eerste collectie hangt vanaf deze herfst in de winkel. "De weg die ze met Lene zijn ingeslagen, zal niet zo snel veranderen. Net zo min als de rest van de nieuwe strategie," licht Mönnich toe. "Enkele maanden geleden hebben er veranderingen plaats gevonden in de directie van IC Companys te Denemarken. Het zou heel goed te maken kunnen hebben met een nieuwe koers van de nieuwe ceo, Niels Mikkelsen."
Ulstrup vertelde enkele weken geleden in een interview met FashionUnited over zijn plannen met het label. Zo was hij van plan aan de bekendheid en positionering van het merk in Italië en Frankrijk te werken, landen waar InWear nog niet verkocht wordt. Ook had hij veel vetrouwen in het merk. "We hebben veel pluspunten vergeleken met een aantal concurrenten, of collega's, en als je die goed gebruikt kun je een hoop uit InWear halen. [...] Ik denk dat het product het belangrijkste is. Het is belangrijk dat het kwalitatief goed is, qua stijl mooi en dat het makkelijk te dragen is. Ook op de fiets en voor dagelijks gebruik. [...]Als mensen over drie jaar een stuk echt herkennen als een InWear dan zijn we strots." Over zijn koers was Ulstrup tot nog toe tevreden: "Als we naar anderen hadden geluisterd, dan hadden we nooit gedaan wat we nu doen. Nu hebben we een verandering doorgemaakt in de goede richting en zullen dat verbeteren."
Voor Ulstrup is nog niet zeker wat hij de komende jaren gaat doen: "Ik ga nu uitzoeken waar ik me in de toekomst mee bezig wil houden".