Nieuwe aandeelhouder FNG brengt 10 miljoen euro
bezig met laden...
FNG is blij met de investeerder, omdat zo nieuwe groeiplannen kunnen worden gefinancierd. Het modebedrijf heeft de ambitie om verder te groeien in Europa
FNG wil groeien in Europa en daarbuiten
Econopolis is een vermogensbeheerder. Binnen Private Investments brengt Econopolis gelijkgezinde investeerders samen om te investeren in beloftevolle ondernemingen. Philippe Mathieu en Thomas Van Maele, zaakvoerders van Econopolis Private Investments: "FNG Group is een relatief jong bedrijf dat vrij snel evolueerde naar een groep met een omzet boven 100 miljoen euro. Via gerichte overnames verwierf de groep buiten België ook een sterke marktpositie op de Nederlandse markt. De multimerken-strategie biedt mooie expansiemogelijkheden in de Benelux en daarbuiten."
FNG werd eind 2003 opgericht door drie jonge ingenieurs: Dieter Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke. In 2012 kocht het Belgische concern het Nederlandse modemerk Claudia Sträter. Een jaar later volgde nog een Nederlandse naam: Expresso.
Het bedrijf telt meer dan 850 medewerkers, heeft een 130-tal eigen winkels, zo'n 30 shop-in-shops en meer dan 1500 multibrandstores die de FNG collecties verdelen. Momenteel opent FNG zo'n twintig winkels per jaar. Onlangs openden de deuren van vijf nieuwe Claudia Sträter filialen in België. De omzet van het modeconcern bedroeg het afgelopen boekjaar meer dan 135 miljoen euro.
Hoe het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger en Claudia Sträter precies wil uitbreiden is niet bekend gemaakt. Eind vorig jaar liet het bedrijf wel weten kansen te zien in Frankrijk, Duitsland, Rusland en China.
Foto klein: CKS
Foto groot: Claudia Sträter