Nieuw: 'Big is Beautiful' op CPD

Beursorganisator Igedo heeft het grote maten segment vernieuwd. De afdeling 'Supersize' waar de plusmode voorheen werd ondergebracht wordt vervangen door een geheel nieuwe afdeling: 'Big is Beautiful' met naast kleding ook ruimte voor

accessoiremerken, schoenen en lingerie. Hiervoor werkt Igedo samen met de plusmode glossy met dezelfde naam. 'Geen diëten, geen verwijten en al helemaal geen clichés' is het motto. De twee partijen willen de vooroordelen jegens vrouwen met rondingen elimineren.

Nieuw: 'Big is Beautiful' op CPD"De markt voor grote maten is enorm," zegt Igedo-woordvoerder Alexander Radermacher zonder een spoor van ironie. "In Duitsland heeft meer dan de helft (56 procent) van volwassen vrouwen maat 42 of meer." Volgens Igedo wordt door fabrikanten en merken in Duitsland hierop ingespeeld en breiden steeds meer labels hun aanbod en matenspectrum uit zodat zij ook de plusmarkt kunnen bedienen. Inderdaad kondigde het Duitse merk s.Oliver vorige week de komst van de nieuwe lijn 'by s.Oliver' aan voor de maten 44 t/m 54. Modeketens als C&A, H&M, M&S Mode, Miss Etam en thuiswinkelbedrijf Neckermann zijn al langer in deze markt actief.

Tijdens de aankomende editie van modevakbeurs CPD in Düsseldorf, van 7 t/m 9 februari 2010, zal aan het nieuwe segment extra aandacht worden geschonken. "Er komen modeshows en een uitgebreid avondprogramma." Het aantal stands wordt waarschijnlijk uitgebreid. Toonden bij de laatste Supersize 35 merken hun collecties, voor de nieuwe 'Big is Beautiful' is het streefcijfer 50 à 60 exposanten. De hoofdmoot zal uit modemerken bestaan (80 procent) de overige 20 procent is voor accessoires, schoenen en lingerie. Eind november maakt Igedo de eerste lijst met deelnemeners bekend.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN