Nicky Vankets organiseert M.O.D.E.
bezig met laden...
“Eigenlijk worden nooit de deuren van een modehuis of ontwerper opengezet. Met M.O.D.E., dat staat voor Mystery of a Designer Experience, wil ik het mysterie achter een ontwerper een beetje blootleggen”, licht Vankets toe. Voorafgaand aan de modeshows zal de chaos achter de schermen worden getoond. "Op de afterparty zullen de modellen, backstage medewerkers en ik ons tussen het publiek mengen. Ook zal het hele evement live opgenomen worden voor regionale televisie.”
“Mijn doel is aan de duizend mensen die ik verwacht te laten zien wat ik allemaal doe. De bruidscollectie bestaat al zo lang als het familiebedrijf en heeft een grote markt. Dit succes wil ik gaan evenaren met de drie andere lijnen. De bruidscollectie zie ik als mijn hobby, de rest als mijn werk en creativiteit. Tot slot wil ik laten zien dat ook Limburg in België creatief is. Normaliter worden alleen in Antwerpen en aan zee evenementen georganiseerd.”
VanKets begon op 12-jarige leeftijd in het bruidskledingfamiliebedrijf Mathyro met ontwerpen. Hij studeerde aan London Institute of Art en presenteerde zijn eindproject op London Fashion Week. Als telg van de derde generatie nam hij het bedrijf over en veranderde vijf jaar geleden de naam in Nicky Vankets om meerdere lijnen te brengen. De ready-to-wear vrouwenlijn en de couturelijn bestaan nu drie jaar en de ready-to-wear mannenlijn heeft twee collecties gebracht. De bruidsmodelijn heeft momenteel 125 verkooppunten over de hele wereld. De andere lijnen hebben gezamelijk 25 verkooppunten in de Benelux.
Voor M.O.D.E. zijn 700 kaartjes van 120 euro per stuk verkrijgbaar via de website tot 7 juli.
Beeld: Ready-to-Wear A/W collectie 2010-11