• Home
  • V1
  • Leads
  • Nicky Vankets organiseert M.O.D.E.

Nicky Vankets organiseert M.O.D.E.

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De Belgische modeontwerper Nicky Vankets gaat het anders aanpakken. Vankets organiseert op 8 juli speciaal voor particulieren een lifestyle evenement in de Ethias Arena te Hasselt. Daar worden niet alleen verschillende collecties van

zijn hand gepresenteerd, maar kan men ook een kijkje backstage nemen, dineren en aansluitend naar een afterparty.

“Eigenlijk worden nooit de deuren van een modehuis of ontwerper opengezet. Met M.O.D.E., dat staat voor Mystery of a Designer Experience, wil ik het mysterie achter een ontwerper een beetje blootleggen”, licht Vankets toe. Voorafgaand aan de modeshows zal de chaos achter de schermen worden getoond. "Op de afterparty zullen de modellen, backstage medewerkers en ik ons tussen het publiek mengen. Ook zal het hele evement live opgenomen worden voor regionale televisie.”

De avond is georganiseerd vanuit de vraag van particulieren, die doorgaans niet bij modeshows aanwezig mogen zijn. "Ik richt me op mijn huidige en potentiële klanten, maar ook op bedrijven die op zoek zijn naar een leuk personeelsuitje. Ik wil een avond vol beleving bieden." Op het programma staan een galadiner, twee modeshows, optredens van artiesten en goochelarij. Eerst zullen de ready-to-wear mannen- en vrouwencollecties voor zomer 2011 worden getoond. Later de couturelijn met vier topstukken. De bruidscollectie, die één keer per jaar uitkomt, wordt niet geshowd, omdat deze al eerder aan het publiek is gepresenteerd.

“Mijn doel is aan de duizend mensen die ik verwacht te laten zien wat ik allemaal doe. De bruidscollectie bestaat al zo lang als het familiebedrijf en heeft een grote markt. Dit succes wil ik gaan evenaren met de drie andere lijnen. De bruidscollectie zie ik als mijn hobby, de rest als mijn werk en creativiteit. Tot slot wil ik laten zien dat ook Limburg in België creatief is. Normaliter worden alleen in Antwerpen en aan zee evenementen georganiseerd.”

VanKets begon op 12-jarige leeftijd in het bruidskledingfamiliebedrijf Mathyro met ontwerpen. Hij studeerde aan London Institute of Art en presenteerde zijn eindproject op London Fashion Week. Als telg van de derde generatie nam hij het bedrijf over en veranderde vijf jaar geleden de naam in Nicky Vankets om meerdere lijnen te brengen. De ready-to-wear vrouwenlijn en de couturelijn bestaan nu drie jaar en de ready-to-wear mannenlijn heeft twee collecties gebracht. De bruidsmodelijn heeft momenteel 125 verkooppunten over de hele wereld. De andere lijnen hebben gezamelijk 25 verkooppunten in de Benelux.

Voor M.O.D.E. zijn 700 kaartjes van 120 euro per stuk verkrijgbaar via de website tot 7 juli.

Beeld: Ready-to-Wear A/W collectie 2010-11

Nicky Vankets