New Order maakt plaats voor United Nations
bezig met laden...
Tijdens deze editie "zochten de merken geen stand maar een bestemming", gaf de directeur van de beurs aan. Dit was bijvoorbeeld de reden dat het label Desigual zich had gevoegd bij de groep merken die tijdens de beurs modeshows aanboden, samen met Ed Hardy en G-Star, die van deze gelegenheid gebruik maakten om een nieuw concept modeshow te tonen.
'The Source' was nieuw dit seizoen. De paviljoenen 6 en 7 waren toegewijd aan de bedrijven die de bronnen van het textiel, de complementen en de accessoires voor de grote merken vertegenwoordigen. Een van de meest interessante publiekstrekkers was hier het 'Denim Panel', dat was samengesteld met bekende persoonlijkheden uit de denimwereld als Elio Fiorucci, Francois Girbauld en Adriano Goldschmied. Ook leuk was in Hall 6 van het paviljoen de presentatie van 'Martelli Vintage', met vintage jeans van meer dan 100 jaar oud.
Deze stands werden tijdens de drie beursdagen door 4983 bezoekers aangedaan. De 50 exposanten, waarvan 90 procent afkomstig was uit Italië, presenteerden drie seizoenen tegelijkertijd: De stoffen voor 2010 en de mode in de kleine details van de seizoenen daarvoor. De organisatie wil dat het aantal exposanten in deze paviljoens in januari verdubbeld is.
Elke editie ontvangt Bread & Butter meer buitenlandse bezoekers: deze keer waren er mensen uit 101 landen aanwezig, die gezamenlijk 72 procent van het totaal uitmaakten. Dit internationale karakter zorgt voor de nieuwe slogan van de beurs van volgend jaar, dat na King Size en New Order 'United Nations of Bread & Butter' wordt.
Bread & Butter blijft in Barcelona. Agustí Cordón, de directeur van de Fira, merkte tijdens een persconferentie op dat elke editie van de beurs hotels en restaurants in de omgeving 100 miljoen euro oplevert. Dit resultaat voor de stad stelt hem zeer tevreden.