New Look krijgt bod voor verlieslijdend Mim
bezig met laden...
Het Franse Mim is sinds 2004 onderdeel van New Look, maar had vanaf het begin moeite om winstgevend te zijn. Begin deze zomer liet New Look weten dat Mim in de verkoop zou gaan, aangezien het Britse bedrijf niet langer op de Franse markt wilde focussen. In juli maakte New Look bekend dat er onderhandeld werd over de verkoop van het Franse merk. Er zit genoeg potentie in het Franse Mim, laat Topman Anders Kristiansen aan de Financial Times weten. “We hebben alle problemen opgelost, maar het is geen focus meer voor ons bedrijf.”
De omzet en winst van New Look zijn in eerste kwartaal dit jaar boven verwachting gestegen. De omzet van New Look steeg met 8,1 procent tot 293 miljoen pond (365 miljoen euro) in de 13 weken tot 28 juni. Op basis van een gelijkblijvend aantal winkels steeg de omzet in Groot-Brittanië met 11,6 procent. De verkoop van Mim is het gevolg van de verliezen van New Look sinds 2010. Het Britse merk, dat onderdeel is van Apax en Permira, heeft nog steeds een schuld van 1,04 miljard pond (1,7 miljard euro).
De mogelijke overname van Mim bevestigt de vraag naar Europese merken vanuit Azië. In maart verkocht het Britse House of Fraser 89 procent aan het Chinese Sanpower. New Look is zelf ook actief in Azië; de Britse groep heeft nu tien winkels in China.