Nettowinst Hermès stijgt 6,8 procent in 2013
Door FashionUnited
bezig met laden...
Hermès boekt nettowinst van 790 miljoen euro
Alle regio's waar Hermès actief is, droegen bij aan de groei van het modeconcern. Vooral in Azië en de Verenigde Staten zag het bedrijf de omzet groeien. De inkomsten stegen daar met respectievelijk 16 en 14 procent. Ook Europa deed het met 12 procent omzetgroei niet slecht, ondanks het aanhoudende moeilijke economische klimaat. Hermès' strategie is om vooral te focussen op eigen winkels. In debrandstores steeg de omzet met 13 procent. Het bedrijf investeerde het afgelopen jaar ook in het distributienetwerk door nieuwe winkels te openen in Ningbo in China en Nagoya Mitsukoshi in Japan. In Berverly Hills, in de Verenigde Staten, gaf Hermès de bestaande winkel een metamorfose. In Milaan verhuisde de winkel van het modehuis naar de beroemde Via Montenapoleone.
Het modehuis is vooral bekend van de lederen tassen Birkin en Kelly en dat is terug te zien in de cijfers van het afgelopen boekjaar. Een derde van de omzet komt uit lederwaren en zadels. De omzet in deze productgroep steeg met 9 procent. Het modebedrijf zegt dat de vraag zeer hoog blijft. De vraag naar de prêt-à -porter collecties steeg het afgelopen jaar 18 procent.
Het komende boekjaar wil Hermès het distributienetwerk verder uitbreiden. Ook moet de productiecapaciteit versterkt worden.