Nederlandse Brunotti neemt Belgische markt in eigen hand
bezig met laden...
In
Als gevolg van de nieuwe focus van het merk uit Nederland is de samenwerking tussen agentschap G-Force en Brunotti wel tot een einde gekomen. "G-Force heeft de eerste stappen voor Brunotti in België en Luxemburg gezet, die het merk met de nieuwe organisatiestructuur verder kan uitbouwen," aldus het merk.
Het merk werd ruim 30 jaar geleden in het Nederlandse Scheveningen opgericht door de toen 23-jarige Italiaan Claudio Brunotti, en maakte na tientallen succesvolle jaren een doorstart in 1996. Het label werd overgenomen door Henk Bergsma. In 2006 introduceerde het merk een nieuw logo; en ging het merk samenwerkingsverbanden aan met sporters als Yuri Zoon. Sindsdien beweegt het merk zich weer opwaarts.
Vorig jaar trok het merk investeerders aan om te groeien. Investeerder Theo Dietz en de participatiepartijen Greenfield Capital Partners en Commonwealth Investments moeten helpen om van Brunotti een top vijf speler te maken in Europa in het boardsports lifestyle segment. Momenteel is het merk verkrijgbaar in negentien landen, waaronder Duitsland, Noorwegen en Spanje.