Mulberry presteert onder de maat in 2012
Door FashionUnited
bezig met laden...
Volgens
Mulberry voorzitter Godfrey Davis: "Terwijl het huidige economische klimaat de handel op korte termijn in sommige markten kan belemmeren, hebben we vertrouwen in de de toekomst van Mulberry op lange termijn. We blijven ons concentreren op de ontwikkeling van ons bedrijf in het buitenland, de opening van nieuwe winkels en de ontwikkeling van het fundament voor lange termijn groei."
De jaaromzet in het buitenland - 39 procent van Mulberry's totaal omzet - bedroeg 65,2 miljoen pond (80,4 miljoen euro), een stijging van 61 procent. Het bedrijf opende in 2012 14 winkels in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Azië. Het Verenigd Koninkrijk blijft de belangrijkste markt voor het merk. "In het buitenland zijn het vooral de nieuwe markten zoals China, India, Afrika en Brazilië waar vraag naar Mulberry sterk toeneemt," aldus Jaana Jätyri, voorzitter van modetrend voorspeller Trendstop.com.
Philip Dorgan, retailanalist bij Panmure, noemt het resultaat van het afgelopen jaar 'een kleine misser' maar denkt dat Mulberry een grote toekomst tegemoet gaat, vooral in het buitenland. "De behoefte aan Mulberry producten lijkt niet af te nemen. Het management geeft hier gehoor aan door de productie op te schroeven en meer winkels te openen."
Foto: Mulberry herfst/winter 2012