Monki komt met denimlijn

Het Zweedse modeketen Monki, dat deel uitmaakt van het H&M concern, heeft een eigen jeanslijn gelanceerd: Monki Denim. Het is een complete collectie met verschillende modellen en wassingen zoals een slim fit met hoge, middelhoge of lage taille, een enkeljeans, een wijder boyfriendmodel en een

zogenaamde '90s favorite'; een relaxte 'mom' jeans met een hoge taille. "Onze winkels worden denim destinations," zegt Caroline Carlryd van Monki in het persbericht. "Vanaf nu kunnen consumenten voor iedere spijkebroek bij Monki terecht."

Monki komt met denimlijnMonki wordt jeans bestemming

De retailformule Monki werd in 2006 gelanceerd en telt inmiddels 85 winkels. Het bedrijf is in negen Europese landen actief en ook in Japan, Maleisië, China en Hongkong. Monki werd bedacht door Fabric Scandinavien, dat ook Weekday en Cheap Monday op de markt heeft gebracht en sinds 2008 eigendom is van H&M. De oprichters vonden dat alle bestaande retailers er hetzelfde uitzagen. “Als je het logo van de gevel afhaalde, was het lastig om te zeggen wie het was. Dus je kunt zeggen dat Monki begon, omdat er geen Monki was,” zegt COO Henrik Aaen Kastberg.

Monki was in feite een van de eerste retailconcerns waar 'story telling' werd toegepast. Een grafisch vormgever bedacht de Monki’s: een tiental schattige zwarte, ronde poppetjes met korte vleugels, kleine pootjes en grote, vrolijke ogen. Lange tijd vormden zij de rode draad in de winkels, op uithangborden en in het Monki tijdschrift. Inmiddels zijn de poppen minder prominent in de communicatie aanwezig, op de foto's van de nieuwe denimlijn ontbreken ze zelfs helemaal, maar de Monkiknuffels worden nog wel verkocht.

Monki Denim is sinds juni stapsgewijs bij de winkels geïntroduceerd. Verkoopprijzen lopen van 35 euro voor een jeans tot 65 euro voor een gevoerd denimjack. Ook zijn er T-shirts, overhemden en overalls.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN