Monar tovert kleuterschool om in winkelconcept
bezig met laden...
Monar begon ruim vijf jaar geleden met enkel schoenen van het
Tom en Els wonen en werken allebei in Antwerpen. Net als velen kenden zij het pand waar vroeger een kleuterschool zat. “Wij hadden de opportuniteit om daar een winkel van te maken. Het concept is zes verschillende winkels in één pand. In elke ruimte hebben we een andere beleving met overal andere muziek. Het is een concept waarbij de producten iedere ruimte aanvullen.” Monar & Clothes bevat een bibliotheek, een atelier, een slaapzaal, een laboratorium en een gym waar de nieuwste collectie van onder meer topontwerper Tim Van Steenbergen is te vinden. 80 procent van het totale aanbod is voor vrouwen en 20 procent voor heren.
Monar begint eigen kledinglijn 'E35'
Met de nieuwe winkel doet het bedrijf ook zijn intrede in de kledingbranche. Naast kleding van onder meer Bruuns Bazaar verkoopt Monar ook zijn eerste kledinglijn. “Het was niet direct onze intentie om er nog een winkel en kleding bij te gaan doen. Ik had nooit gedacht dat het zou lukken, maar het is heel leuk om te doen. ” De eigen kledingcollectie heet 'E35', een verwijzing naar het adres van de gloednieuwe kledingwinkel die gelegen is in de Everdijstraat 35 te Antwerpen. De donkere collectie laat zich beschrijven als kwaliteitsvol, tijdloos, comfortabel en ideaal om te combineren met meer gewaagde kledingstukken en accessoires. “ Het zijn stukken waar ik al een hele tijd naar op zoek was, maar niet in andere winkels kon vinden. Het is een stretchbroek, tuniek, jurk en knitwear. Wij staan er op om de juiste prijs aan onze consument te vragen aan de hand van product-prijs kwaliteit. De mensen die aan de collectie hebben gewerkt hebben heel veel ervaring en zijn heel klantvriendelijk en geven veel service. Ze kennen de waarden en de normen onder het motto 'Klant is koning'. Dat is iets waar we altijd achter hebben gestaan en we proberen dat door te trekken naar dit nieuwe concept.”
De persoonlijke stijl van het duo is stoer en vrouwelijk. “Echte vrouwen moeten goed in hun vel zitten. Ik ben zelf 1,78 meter, dus redelijk groot. Als ik ga shoppen heb ik dikwijls de grootste maat en dan is het soms nog te klein en ik ben 'normaal' gebouwd. Het is bedoeling dat vrouwen zich echt sexy voelen. Een bepaalde maat staat bij ons niet in de kijker, het is voor een uiteenlopend publiek.”
De laatste zes maanden zijn de eigenaren heel hard met dit project bezig geweest. Over de toekomst heeft het duo dus nog niet echt kunnen nadenken. ”Als iemand zich aanbiedt uit het buitenland die ons concept fantastisch vindt en verder wil groeien dan staan we daarvoor open. Het is niet onze ambitie om in Spanje of in Frankrijk etcetera onze ervaring verder uit te bouwen. Het zou kunnen dat we het aanbod voor heren uitbreiden. We willen het stilletjes aan opbouwen. Er zijn veel aanvragen van merken die met ons willen samenwerken, want ze zijn allemaal bevangen van het prachtige gebouw en de sfeer die het uitstraalt. Net als zij, werden wij een beetje verleid door het historische pand.”