Modefabriek start met informatieve expositie Sublime
bezig met laden...
“Het is
De Modefabriek-man kwam op het idee voor Sublime door een gesprek met Michel van der Linden, de managing director van Hugo Boss Benelux. Het herenmodemerk bleek niet of nauwelijks op zoek te zijn naar nieuwe distributiekanalen, maar had wel interesse om kennis te maken met de klantenkring van andere hoogstaande bedrijven. Het idee achter het platform is dat niet alleen mode een uiting van identiteit is, maar ook welke auto je rijdt en wat voor wasmachine je in huis hebt staan. Grenzen vervagen, volgens Van Rijthoven.
Op de wintereditie van de Modefabriek bundelen daarom diverse premium merken hun krachten. Want volgens Van Rijthoven is het goed mogelijk dat mensen die Hugo Boss dragen, ook in een auto van Mercedes willen rijden. “Het blijft een B2B-event, maar voor bijvoorbeeld Miele zijn de inkopers en winkeliers van de Modefabriek, hun eindconsument. De 20.000 bezoekers zijn voor veel bedrijven potentiële klanten.” Een vorm van reclame dus? “Ja, een soort live advertentie.”
Miele is een van de bedrijven die deelneemt aan Sublime. Door te richten op de modebranche hoopt het bedrijf was- en droogautomaten een meer emotionele dimensie te geven, zo licht Robert Bakker van Miele toe. “We organiseerden al de Miele Catwalk, waarbij we een samenwerking hebben met ontwerper Mart Visser, en we zijn graag aanwezig op events. De Modefabriek biedt veel kansen. Zo zijn winkeliers en inkopers ook consumenten. Maar bovenal willen we graag advies geven over onze wasautomaten met speciale trommel en wasprogramma’s die kleding langer mooi kunnen houden. Winkeliers kunnen die informatie dan ook weer doorgeven aan hun klanten.”
Van Rijthoven hoopt dat ook zonder de Modefabriek verschillende bedrijven gaan samenwerken. “Bijvoorbeeld dat Hugo Boss een show geeft in de showroom van Mercedes of dat wanneer je een auto koopt, je er een goede zonnebril bij krijgt.”
De Modefabriek vindt plaats op 22 en 23 januari 2012.