• Home
  • V1
  • Leads
  • Modefabriek compleet vernieuwd

Modefabriek compleet vernieuwd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Modevakbeurs Modefabriek heeft het concept voor de aankomende editie in januari aangescherpt en uitgebreid. De drie hoofdafdelingen maken plaats voor acht nieuwe segmenten. "Met deze nieuwe segmentering creëert Modefabriek een heldere en complete

afspiegeling van de huidige fashionscene, waarbij kwaliteit, creativiteit en exclusiviteit voorop staan."

De vernieuwing bij Nederlandse grootste modebeurs komt niet als een verrassing. Toen zusterbeurs Showroom begin oktober werd geannuleerd werd als reden opgegeven dat Modefabriek in januari 2009 fors zou gaan uitbreiden. Volgens bestuurslid Rick van Rijthoven was het tijd voor een nieuwe wending. Door de groei van Modefabriek was voor Showroom in feite geen ruimte meer. Naast de nieuwe segmentering zal op de vernieuwde Modefabriek namelijk ook meer plaats worden gemaakt voor eigen standbouw. De beurs stapt af van de strikte uniforme standbouw waar het dertien jaar geleden allemaal mee begonnen is.

Van de acht nieuwe segmenten zijn er drie zonder precedent: 'Subculture' voor progressieve, onafhankelijke merken, 'Department' voor moderne cosmopolitische labels en 'Next' voor new design. De oude segmenten, Glam & Glow, Better Blues en Ultimate Essentials, maken plaats voor vijf nieuwe: 'Refined' is het platform voor de meest luxueuze en vooruitstrevende labels uit binnen- en buitenland. Hier vind je onder andere Oliver Strelli, Baum und Pferdgarten, Twist & Tango, Set en Just in Case. 'Appearance' is volgens de organisatie voor vooraanstaande, internationale en erkende merken met een selectieve distributie als European Culture, Odd Molly en Collection PRC. Bij 'Authentic' zijn de breed georiënteerde merken te vinden evenals solide Nederlandse labels namelijk Summum, Kyra & Co, Just B en Turnover. Creatieve denim en denimgerelateerde labels worden ondergebracht bij 'Limited'. Hier staan onder andere Rare, Citizens of Humanity, Evisu en Blue Blood. Tenslotte is er 'Industry' voor de meer commerciële jeansmerken zoals D.e.p.t., Kuyichi en Chilli Pepper. De 26e editie van de Modefabriek vindt plaats op 25 en 26 januari 2009 in de Rai in Amsterdam.

Foto: Affiche Modefabriek januari 2009

Modefabriek