Modefabriek compleet vernieuwd
bezig met laden...
Van de acht nieuwe segmenten zijn er drie zonder precedent: 'Subculture' voor progressieve, onafhankelijke merken, 'Department' voor moderne cosmopolitische labels en 'Next' voor new design. De oude segmenten, Glam & Glow, Better Blues en Ultimate Essentials, maken plaats voor vijf nieuwe: 'Refined' is het platform voor de meest luxueuze en vooruitstrevende labels uit binnen- en buitenland. Hier vind je onder andere Oliver Strelli, Baum und Pferdgarten, Twist & Tango, Set en Just in Case. 'Appearance' is volgens de organisatie voor vooraanstaande, internationale en erkende merken met een selectieve distributie als European Culture, Odd Molly en Collection PRC. Bij 'Authentic' zijn de breed georiënteerde merken te vinden evenals solide Nederlandse labels namelijk Summum, Kyra & Co, Just B en Turnover. Creatieve denim en denimgerelateerde labels worden ondergebracht bij 'Limited'. Hier staan onder andere Rare, Citizens of Humanity, Evisu en Blue Blood. Tenslotte is er 'Industry' voor de meer commerciële jeansmerken zoals D.e.p.t., Kuyichi en Chilli Pepper. De 26e editie van de Modefabriek vindt plaats op 25 en 26 januari 2009 in de Rai in Amsterdam.
Foto: Affiche Modefabriek januari 2009