• Home
  • V1
  • Leads
  • 'Met nieuw management kan Mexx sneller schakelen'

'Met nieuw management kan Mexx sneller schakelen'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

"Natuurlijk zorgt het voor onrust wanneer op korte termijn meerdere managementveranderingen worden doorgevoerd binnen een bedrijf, maar in het huidige retailklimaat en de situatie waarin Mexx verkeert, zijn

moeilijke beslissingen soms noodzakelijk. Uiteindelijk zal het ons succes brengen." Chief Creative Officer Julia Hansen, reageert op de directiewijziging die het bedrijf deze week heeft doorgevoerd. Maandag viel de beslissing om CEO Doug Diemoz al na tien maanden te vervangen door een driekoppig team: Julia Hansen, CFO Sandra Dembeck en Mark Stone, Senior Managing Director van The Gores Group, het bedrijf dat Mexx in september 2011 overnam.

Waarom deze beslissing?
Hansen:

"Met z'n drieën kunnen we veel sneller schakelen en beslissingen nemen. Je kunt van één persoon niet verwachten dat hij of zij overal verstand van heeft. Snelheid en een brede visie zijn op dit moment heel belangrijk voor Mexx. We zitten middenin een herstructurering en er moeten knopen worden doorgehakt."

Wat moet nu allereerst gebeuren?
"We moeten vooral internationaal vaart maken. Dat zal ons een voorsprong geven op de concurrentie. We hebben flink geïnvesteerd in de kwaliteit van onze producten. Nu moeten we het proces versnellen zodat we consumenten meer on trend collecties kunnen bieden. Dus ook op het gebied van sourcing, logistiek en de verticale integratie van het bedrijf worden veranderingen doorgevoerd. Er moeten veel beslissingen worden genomen, er is nog veel te doen. Dit is een zeer competitieve markt en Mexx een complexe organisatie."

U werkt zelf sinds februari bij Mexx. Welke veranderingen heeft u gezien?
"Op het gebied van productkwaliteit hebben we forse slagen gemaakt. Verder hebben we heel goed nagedacht over het DNA van Mexx, onze erfenis. Mexx is geen trendy merk. We hebben een heel eigen visie op trends, een unieke blik. Die visie is terug en dat is goed te zien in de zomercollectie die nu in onze showrooms hangt. Daarnaast was de lol er een beetje af, Mexx is van oorsprong 'fun'. Die pret komt nu duidelijk terug in onze aanpak en marketing."

Deze week werd ook bekend dat de Mexx-winkel in de Kalverstraat sluit. Al een nieuw pand op het oog?
"Nog niet. We openen in september een pop-up vlakbij de oude locatie en ik denk dat we dat wel vaker gaan doen. Maar dat we nu snel willen schakelen in bepaalde bedrijfsprocessen, betekent niet dat we hals-over-kop een nieuw pand gaan huren. We willen in Amsterdam onze complete collectie kunnen tonen, daar hebben we veel ruimte voor nodig. Die was er in het pand op de Kalverstraat niet."

Foto: Julia Hansen

Julia Hansen
Mexx