• Home
  • V1
  • Leads
  • Meer mode bij JAM

Meer mode bij JAM

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het gaat goed met de Duitse jeansbeurs JAM. Voor de vierde editie in januari 2009 heeft de beursorganisatie weer groei geboekt. Komend seizoen wordt de beursvloer voor het eerst opgedeeld in segmenten -Young Fashion, Denim, Sportwear en Streetwear- ten einde de beurs

overzichtelijker te maken.
Daarmee lijkt een eind gekomen aan de oorspronkelijke opzet van de beurs waarbij men zich, de naam zegt het al, eerst alleen op jeansmerken richtte. Volgens Thomas Briel van JAM (kort voor Jeans Affair Munich) meldden zich steeds meer andere merken aan. "Met name accessoire- en schoenenmerken, maar ook sport- en streetwearlabels." Ook de belangstelling uit het buitenland groeit. De beurs wil echter een platform blijven voor commerciële merken uit het middensegment. "High fashion labels zul je hier niet vinden".

 

JAM beleefde in juni 2007 zijn eerste editie als zelfstandige beurs. Het evenement ging in 2004 van start als een speciale afdeling voor denimleveranciers (Blue Zone genaamd) op de stoffenbeurs Munich Fabric Start. De eerste twee edities van JAM vonden dan ook in München plaats. Afgelopen zomer verhuisde JAM naar Keulen, omdat de beurs in München uit zijn voegen barstte. Maar ook omdat Keulen als denimstad geschiedenis heeft gemaakt: hier ging in 2001 Bread & Butter, toen nog een afdeling op Interjeans, van start.

Dat JAM, inmiddels JAM Cologne, zich meer tot reguliere modebeurs aan het ontwikkelen is blijkt behalve uit de segmentatie ook uit een aantal nieuwe exposantennamen die de organisatie naar buiten heeft gebracht. Zo hebben onder meer Blutsgeschwister, Colcci en Killah ingetekend, maar ook O'Neill, Kangaroos en Marc Ecko.

Hoewel JAM is opgezet als orderbeurs voor Duitse retailers ziet de organisatie ook steeds meer bezoekers uit omringende landen verschijnen, met name uit Frankrijk, de Benelux en Groot Brittannië. Vanaf november gaat JAM retailers in deze landen speciaal benaderen met direct marketing en events.

De vierde editie van JAM is van 30 januari t/m 1 februari 2009.

JAM
Jeans Affair Munich