Meer mode bij JAM
Door FashionUnited
bezig met laden...
Daarmee lijkt een eind gekomen aan de oorspronkelijke opzet van de beurs waarbij men zich, de naam zegt het al, eerst alleen op jeansmerken richtte. Volgens Thomas Briel van JAM (kort voor Jeans Affair Munich) meldden zich steeds meer andere merken aan. "Met name accessoire- en schoenenmerken, maar ook sport- en streetwearlabels." Ook de belangstelling uit het buitenland groeit. De beurs wil echter een platform blijven voor commerciële merken uit het middensegment. "High fashion labels zul je hier niet vinden".
Dat JAM, inmiddels JAM Cologne, zich meer tot reguliere modebeurs aan het ontwikkelen is blijkt behalve uit de segmentatie ook uit een aantal nieuwe exposantennamen die de organisatie naar buiten heeft gebracht. Zo hebben onder meer Blutsgeschwister, Colcci en Killah ingetekend, maar ook O'Neill, Kangaroos en Marc Ecko.
Hoewel JAM is opgezet als orderbeurs voor Duitse retailers ziet de organisatie ook steeds meer bezoekers uit omringende landen verschijnen, met name uit Frankrijk, de Benelux en Groot Brittannië. Vanaf november gaat JAM retailers in deze landen speciaal benaderen met direct marketing en events.
De vierde editie van JAM is van 30 januari t/m 1 februari 2009.
JAM
Jeans Affair Munich