• Home
  • V1
  • Leads
  • McComb positief ondanks fors verlies Liz Claiborne

McComb positief ondanks fors verlies Liz Claiborne

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

In het derde kwartaal maakte Liz Claiborne 770 miljoen dollar omzet. Dat is 24,2 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Het verlies kwam in het derde kwartaal uit op 90 miljoen dollar. Vorig jaar maakte het bedrijf in het derde kwartaal

68,7 miljoen verlies.

Ook de resultaten over de eerste negen maanden van dit jaar kwam negatief uit met een verlies van 199 miljoen dollar. In dezelfde periode van 2008 maakte het bedrijf 18 miljoen verlies. Het verlies uit voortgezette activiteiten kwam uit op 251 miljoen dollar, vorig jaar was dat 31 miljoen. Liz Claiborne publiceerde ook aangepaste resultaten. Daarin zijn onder meer de kosten niet meegerekend die te maken hebben met het stroomlijnen van de organisatie. Het verlies over de eerste 9 maanden komt dan uit op 121 miljoen dollar. In 2008 was dat 137 miljoen. De netto omzet van voortgezette activiteiten bedroeg 2,23 miljard dollar, 24, 7 procent minder dan vorig jaar.

Desalniettemin verzekerde CEO van Liz Claiborne Mr. McComb er vertrouwen in te hebben dat het bedrijf het vanaf nu beter zal gaan doen: "In het begin van het vierde kwartaal merken we een omzetstijging in vergelijking met vorig jaar. We verwachten dat de retailomgeving moeilijk blijft, maar we denken dat de omzet in een gelijk aantal winkels ongeveer gelijk blijft aan vorig jaar voor de merken Juicy Couture, Lucky Brand en Kate Spade. van Mexx verwachten we een omzetdaling van 10 tot 15 procent.”

De netto omzet voor het merk Juicy Couture kwam uit op 133 miljoen, 7,8 procent minder dan in 2008. Lucky Brand verkocht met een omzet van 103 miljoen dollar 6,9 procent minder dan een jaar eerder. De omzet van Kate Spade was met 34 miljoen 18 procent hoger dan dezelfde periode van 2008. Mexx verkocht 32,6 procent minder met een omzet van 224 miljoen.

Mexx is er dus nog niet bovenop, maar McComb is wel positief over de toekomst van het merk: "We zijn erg verheugd dat Thomas Grote in dienst is getreden als de nieuwe CEO van Mexx. Hoewel de resultaten van het merk uitdagend blijven, hebben we er vertrouwen in dat Thomas en zijn nieuwe management team erin zal slagen het tij bij Mexx te laten keren."
Liz CLaiborne
Mexx