Maupiti breidt uit met damescollectie
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het schoenenmerk Maupiti, vernoemd naar een eiland veertig kilometer ten westen van Bora Bora, lanceerde de herencollectie op de Europese markt dit voorjaar op de schoenenvakbeurs GDS in Düsseldorf. Dat het merk nu al in Europa uitbreidt met een damescollectie is volgens het bedrijf een logische stap. Uit de reacties van veel vrouwen bleek namelijk dat Maupiti hen erg aanspreek. Volgens Harry van Genderen van het schoenenbedrijf, zijn vrouwen vooral dol op het nautische karakter van het schoeisel. “Tijdens bezoek aan de Maupiti shops, waar vrouwen met hun man mee gingen om voor hen schoenen uit te zoeken, kwam regelmatig de vraag waarom we geen schoenen voor dames verkopen,” vertelt Van Genderen, die in de Benelux exclusief het merk vertegenwoordigt.
In de jaren tachtig was Maupiti ook al populair in Europa. Dat het merk daarna minder bekend raakte, betekende volgens Van Gelderen niet dat het schoeisel helemaal was verdwenen. “De eigenaren hebben het bedrijf buiten Europa opgebouwd. Na aandachtige studies van de markt en gesprekken met schoenketens, ntstond hier weer vraag naar dit soort kwaliteitsproducten.”
De nieuwe damescollectie is volgens Van Gelderen gemaakt van de beste leersoorten en rubber. “De schoenen zijn volledig leer gevoerd en met de hand afgewerkt,” vertelt hij. De schoenen stralen luxe, kwaliteit van het leven en vertrouwen uit. “Daarnaast zijn het niet gewoon schoenen die men koopt,” zegt Van Gelderen. “Het is een beleving. Naast de schoenen, die in gelimiteerde oplage gemaakt worden, ontvangt men een zeer bijzondere schoenendoos. De schoenen zijn voorverpakt in Maupiti schoenzakken en de doos is voorzien van een kompas, voor de heren, of een sleutel- annex telefoon- of tashanger voor dames.”
maupiti