• Home
  • V1
  • Leads
  • Marchpole en DKNY deal voor nieuwe mannenlijn

Marchpole en DKNY deal voor nieuwe mannenlijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Donna Karan International heeft het Britse Marchpole Holdings in de arm genomen om een compleet nieuwe mannenlijn voor het label DKNY te ontwikkelen. De twee bedrijven hebben een joint venture opgericht en een licentieovereenkomst gesloten waarbij Marchpole ontwerp, 

productie en distributie van de nieuwe lijn voor zijn rekening neemt. De overeenkomst heeft een looptijd van zeven jaar. De eerste DKNY Black Label collectie wordt voorjaar 2009 in de winkels verwacht.

De deal is een belangrijke stap voor Marchpole. Het bedrijf dat licentieovereenkomsten heeft met onder meer Rossingol, Le Coq Sportif en Emanuel Ungaro en sinds 2004 eigenaar is van JC de Castelbajac, heeft in de nieuw opgerichte joint venture een meerderheidsbelang heeft van 90 procent. Eerder deze week rapporteerde Marchpole een verlies van £5,4 miljoen ($10,6 miljoen). Vorig jaar werd nog een winst geboekt van £4,2 miljoen. Directeur Michael Morris zei dat de overeenkomst mogelijkheden biedt om fors uit te breiden in het Midden Oosten en Azië. "Twee zeer lucratieve markten," aldus de directeur.

De nieuwe Black Label mannenmodelijn van DKNY omvat een breed assortiment van pakken tot meer sportieve items. De lijn zal in warenhuizen en gespecialiseerde winkels worden verkocht en ook worden aangeboden via het eigen retail netwerk van DKNY, inclusief de 60 zelfstandige winkels van het merk wereldwijd.

Foto: DKNY Men


DKNY
marchpole