• Home
  • V1
  • Leads
  • Mango mikt op nog twee nieuwe doelgroepen

Mango mikt op nog twee nieuwe doelgroepen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Nadat Mango dit jaar nieuwe collecties voor kids en sporters in de markt brengt, boort het Spaanse modemerk volgend jaar alweer twee nieuwe doelgroepen aan. Zo zijn er plannen voor een damescollectie voor grote maten en een collectie voor jongeren van

14 tot 20 jaar.

De nieuwe collectie
Mango Kids, richt zich op kinderen van 3 tot 12 jaar en bestaat naast basics zoals shirts en jeans uit meer modische stukken en uit bestsellers uit de damescollectie: volgens Mango speciaal voor moeders die van hun dochters graag ‘mini-me’s’ willen maken. Ook accessoires, schoenen en ondergoed maken deel uit van de collectie.

De kidscollectie is vanaf 18 juli online te koop. Vanaf begin augustus ligt de lijn in zo’n honderdvijftig bestaande Mango winkels verspreid over 31 landen, waaronder Spanje, Turkije, Frankrijk, Rusland, Duitsland, Italië, Portugal en Nederland.

Naast Mango Kids en Mango Sports&Intimates omvat de modeketen de vrouwenlijn Mango, de herenlijn H.E. by Mango en een accessoirelijn onder de naam Mango Touch. In 2014 komen daar dus nog een damesmerk voor grote maten bij en een merk voor jongeren van 14 tot 20 jaar.

Mango haalde in 2012 een omzet van 1,69 miljard euro, een stijging van 20 procent ten opzichte van 2011. Het bedrijf heeft meer dan 2.600 winkels in 109 landen.
Mango