• Home
  • V1
  • Leads
  • Lipsy brengt 'daywear' voor Europese markt

Lipsy brengt 'daywear' voor Europese markt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Lipsy London lanceert voor volgende zomer een uitgebreide daywear collectie voor de Europese markt. Op die manier hoopt het Britse bedrijf, vooral bekend van feestjurkjes, de distributie te kunnen uitbreiden naar nieuwe adressen

zoals denimwinkels en boetieks die meer casual zijn geörienteerd. Lipsy is pas 2,5 jaar internationaal actief, maar wordt inmiddels in heel Europa verkocht. Vooral in de Scandinavische landen en Duitsland is het merk goed ontvangen. Maar ook in België heeft Lipsy al zo'n 70 verkooppunten.

Lipsy Ltd werd begin jaren 90 opgericht en was oorspronkelijk een familiebedrijf. Het merk werd groot met uitbundige (feest)mode voor een jong publiek. De party dresses van Lipsy zijn in Groot Brittannië een begrip. In september 2008 werd het merk overgenomen door de Britse Next Group. Hoewel Lipsy nog grotendeels zelfstandig opereert, met eigen kantoor en een designteam van ruim 40 man, heeft het merk dankzij de know how en financiële steun van Next de stap naar eigen retail kunnen zetten. Op de thuismarkt zijn in iets meer dan een jaar tijd veertien eigen winkels geopend en daar komen er deze zomer nog zes bij. In 2009 heeft Lipsey een operationele winst geboekt van 1 miljoen pond op een omzet van 28 miljoen pond. Het bedrijf verwacht dat de netto omzet dit jaar de 60 miljoen pond zal overschrijden. Ongeveer een kwart van de omzet is afkomstig van de buitenlandse activiteiten.

Internationaal opereert het merk via distributeurs, maar ook aan de opening van de eerste franchise-winkels wordt gewerkt. Volgens Sales en Marketing directeur Olivier Constalat is in de tweede helft van 2011 eerst Rusland aan de beurt en zal Dubai daar kort op volgen. Binnenkort wordt ook een nieuwe website Lipsy.com gelanceerd, omdat de huidige site - Lipsy.co.uk - volledig op de Britse markt is gericht.

Lipsy is een kledingmerk maar Constalat sluit niet uit dat het aanbod in de toekomst verder zal worden uitgebreid. Hij denkt dan aan een tassenlijn, die hij al voor volgend najaar voorziet en mogelijk ook aan een schoenenlijn (over drie à vier jaar).

Lipsy