• Home
  • V1
  • Leads
  • Levi's viert nieuwe collectie

Levi's viert nieuwe collectie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Onder luid gejoel en applaus van bijna achthonderd genodigden hield Levi's woensdagavond in de Westergasfabriek de nieuwe wintercollectie ten doop. Het is ruim vijf jaar geleden dat het jeansmerk een dergelijke presentatie voor zijn

retailmedewerkers en klanten organiseerde. Aanleiding was onder meer de succesvolle introductie van het Levi's 'Curve ID'-concept afgelopen zomer. Daarnaast zijn er plannen voor retailuitbreiding in Nederland en België. Tijd dus voor een groot feest, barbecue en modeshow.

De introductie van de Curve ID zal niemand zijn ontgaan. In heel Europa is op billboards, in bladen, modevakbeurzen en zelfs treinstations aandacht voor het jeansconcept gegenereerd. Zo organiseeerde Levi's tal van passessies waarbij middels een ingenieus meetsysteem met touwtjes van iedere voorbijgangster kon worden bepaald welke van de drie spijkerbroekmodellen (slight, demi of bold curve) het beste zou passen. In maart staat opnieuw een internationale marketingcampagne voor de Curve ID gepland.

Het is opvallend dat Levi's zich met de Curve ID vol op de damesjeans stort. Levi's - wereldberoemd met de 501 en 'Red tap' - is van oudsher een merk voor mannen. Broeken voor vrouwen waren hier vaak afgeleid van herenmodellen, neem de - inmiddels opgeheven - 901, die eind jaren 80 als vrouwelijke versie van de iconische 501 werd gepromoot. Tegenwoordig heet de damesversie van de 501, ook gewoon 501. Maar het concern ziet meer mogelijkheden op de vrouwenmodemarkt. Bij de ontwikkeling van de nieuwe hoogsegmentslijn Made & Crafted wordt daarmee bijvoorbeeld nadrukkelijk rekening gehouden.

Het succes van eigen retail is voor Levi's reden om dat netwerk in de Benelux verder uit te breiden, Levi's telt momenteel acht eigen winkels in België en geen franchises. In Nederland zijn er in totaal ongeveer 25 winkels. In juni volgend jaar wordt een flagship store geopend in de Kalverstraat in Amsterdam. Daarvoor is een nieuw winkelconcept bedacht door Maurizio Donadi, de denimveteraan die sinds anderhalf jaar Levi's XX runt (de separate vintage divisie van Levi's waar de Vintage Clothing lijn en de eerder genoemde Made & Crafted-collecties worden ontwikkeld, red.). In de hoofdstad zijn al vier Levi's-filialen, allen gesitueerd aan diezelfde Kalverstraat of het verlengde daarvan, de Nieuwendijk. Waarschijnlijk zullen met de komst van het vlaggenschip, hiervan één of meer de deuren sluiten.
De wintercollectie 2011/12 van Levi's is in januari te zien op vakbeurs Bread & Butter.

Levi's
Levi Straus