Kleding en schoenen online het meest verkocht
bezig met laden...
"Het succes van de
Gemiddeld besteedt de Belgische consument 170 euro per maand, dus 2.040 euro per jaar. Dit is een stijging van 30 procent ten opzichte van de eerste enquête van het bedrijf in 2011. Niet alleen de bestedingen gaan omhoog, ook het aantal mensen dat online koopt neemt toe. 59 procent van de Belgen koopt wel eens via een webwinkel, dat is 7 procent meer dan in 2012.
De reden van de toename is vooral de prijs. Vorig jaar was dit nog tijdswinst en gemak. Michel: “Het vertrouwen in de webwinkels stijgt, de levering vormt geen probleem meer – dus wordt de prijs belangrijker.” Dit is volgens Michel een teken van het volwassen worden van de markt. Wat dit betekent? Mensen uit alle leeftijdsgroepen kopen nu online, in plaats van meer de jongeren. In 2011 kocht namelijk 45 procent van de 44 tot 59-jarigen online, nu is dit 56 procent. "De leeftijdsverschillen vallen weg, en we hebben definitief de stap gezet naar de late majority."