Jubileum 7 For All Mankind
bezig met laden...
H
Voor de jubileumcollectie vroeg Massimo Ferrucci, General Manager van 7 For All Mankind, zich af hoe een architect het ontwerpen van kleding zou benaderen. Gekeken werd naar Zuid-Californische instituten uit de jaren veertig. Architecten uit die tijd maakten huizen meer modern, met eenvoudige en sobere lijnen. Volgens dit principe van de instituten, voerde 7 For All Mankind jeansmodellen uit de afgelopen tien jaar opnieuw uit. De winkelprijs varieert van 225 tot 750 dollar.
De verjaardagscollectie bestaat uit vijf damesmodellen, vier herenmodellen en een uniseks broek. Vooral van dat laatste model verwacht het merk veel. “Bij de dames zal het model ‘Ginger’, met brede pijpen, waarschijnlijk goed verkopen. In Amerika wordt dat model nu al weer veel gedragen,” zegt Rosseel.
Vanaf november 2010 is de collectie alleen bij 7 For All Mankind flagshipstores verkrijgbaar. “De collectie komt laat in het seizoen. We hebben de kleding daarom niet verkocht aan andere retailers. Dat is praktisch niet meer te doen,” zegt Rosseel. Het is volgens de agent een bewuste keuze van het merk. “De collectie is nu wel exclusief.”
Antwerpen is tot nu toe de enige eigen winkel van het merk in de Benelux. “Er zijn wel plannen voor een winkel in Amsterdam, maar we hebben nog geen locatie.” Ook zijn er winkels in steden als Parijs en Milaan. In totaal wordt de kleding van het merk verkocht in tachtig landen.