• Home
  • V1
  • Leads
  • Jubileum 7 For All Mankind

Jubileum 7 For All Mankind

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Liefde voor architectuur was het uitgangspunt voor de jubileumcollectie van 7 For All Mankind. Dit jaar bestaat het merk uit Los Angeles tien jaar. Beroemdheden zorgden dat het merk een succes werd. Het was het eerste bedrijf dat in 2000 in

Los Angeles premium denim op de kaart zette. De jeanscollectie voor dames werd al snel uitgebreid met een herencollectie. Inmiddels bestaat de productlijn uit dames-, heren-, kinder- en sportkleding, handtassen, schoenen en zonnebrillen. In 2008 opende de eerste Europese flagshipstore in Parijs.

H

et geheim achter het succes noemt Stephanie Rosseel, agent voor het merk in de Benelux, de vooruitstrevendheid van de kleding. “7 For All Mankind heeft altijd als eerste de nieuwe modellen en wassingen. Daarnaast is het glamoreus door details als kristallen. Het gaat verder dan een standaard spijkerbroek.” Ook celebrities speelden een rol bij de populariteit van het merk in Amerika en Europa. Angelina Jolie, Cameron Diaz en Jessica Alba hebben regelmatig de kleding van het Amerikaanse merk aan. Ook mannelijke beroemdheden als Jake Gyllenhaal, Ben Affleck, Ryan Reynolds zijn fan.

Voor de jubileumcollectie vroeg Massimo Ferrucci, General Manager van 7 For All Mankind, zich af hoe een architect het ontwerpen van kleding zou benaderen. Gekeken werd naar Zuid-Californische instituten uit de jaren veertig. Architecten uit die tijd maakten huizen meer modern, met eenvoudige en sobere lijnen. Volgens dit principe van de instituten, voerde 7 For All Mankind jeansmodellen uit de afgelopen tien jaar opnieuw uit. De winkelprijs varieert van 225 tot 750 dollar.

De verjaardagscollectie bestaat uit vijf damesmodellen, vier herenmodellen en een uniseks broek. Vooral van dat laatste model verwacht het merk veel. “Bij de dames zal het model ‘Ginger’, met brede pijpen, waarschijnlijk goed verkopen. In Amerika wordt dat model nu al weer veel gedragen,” zegt Rosseel.

Vanaf november 2010 is de collectie alleen bij 7 For All Mankind flagshipstores verkrijgbaar. “De collectie komt laat in het seizoen. We hebben de kleding daarom niet verkocht aan andere retailers. Dat is praktisch niet meer te doen,” zegt Rosseel. Het is volgens de agent een bewuste keuze van het merk. “De collectie is nu wel exclusief.”

Antwerpen is tot nu toe de enige eigen winkel van het merk in de Benelux. “Er zijn wel plannen voor een winkel in Amsterdam, maar we hebben nog geen locatie.” Ook zijn er winkels in steden als Parijs en Milaan. In totaal wordt de kleding van het merk verkocht in tachtig landen.

7 For All Mankind
Seven For All Mankind