• Home
  • V1
  • Leads
  • IT test: Maison Martin Margiela

IT test: Maison Martin Margiela

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Webshops of online stores zijn niet meer zo bijzonder; naast alle multibrand-webwinkels heeft tegenwoordig bijna elk merk een eigen store op het web. Dat is natuurlijk goed voor de klantenbinding en de omzet zal er ook niet onder lijden.

Maar wat is nu een goede webshop en wat niet? De IT-specialist van FashionUnited doet elke maand een test. Deel 1: Maison Martin Margiela.

Het begint goed; al bij het laden van de website verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. In ogenschijnlijk authentieke windows-vormgeving staat te lezen dat deze webshop "NOT under construction" is. Grappig, want hoewel het niet meer zovaak voorkomt als vroeger, zijn er toch nog af en toe sites te vinden waarop te lezen is dat ze “temporarily under construction” zijn, iets wat in IT-land absoluut not done is. Dat belooft veel goeds voor de rest van de site!

Over het ontwerp van een website kan lang en breed gediscussieerd worden - ieder immers zijn of haar eigen smaak. Wel is het essentieel dat een bezoeker weet te vinden wat hij zoekt op de site. Dat is bij Martin Margiela het geval. De Boutique wordt geladen in een nieuw scherm: dat is jammer voor de beleving, want dan ben je ineens op twee sites aan het kijken en dat is niet mooi en overzichtelijk.

De winkelbeleving is verder wel in orde. Een uitgebreide omschrijving van het product, de kleuren en maten zijn aan te passen en de artikelen in detail te bekijken. Er worden zelfs tips gegegeven over wat er leuk bij past. Alles wat in een moderne webshop hoort te zitten, zit erbij: een wish-list, opties voor verzending (ook een cadeau-optie) en natuurlijk betaling. Minpunt: Die kan alleen via credit card. Paypal of iDeal zou natuurlijk handig zijn. Daarnaast is de bestelling te allen tijde op te zoeken en kan de verzending in de gaten worden gehouden, bijna tot het moment van bezorging.

Maison Martin Margiela
webshoptest