Investeerders moeten Brunotti helpen groeien
Door FashionUnited
bezig met laden...
Volgens
Eerder waren Theo Dietz en de twee participatiemaatschappijen ook al betrokken bij de expansie van boardsportsmerk O’Neill in Europa. Dietz ziet mogelijkheden voor het merk: “In Brunotti zie ik de kans om opnieuw een aanstormend merk uit te bouwen en breder te positioneren. Een ruwe diamant die met aanvullende expertise geslepen kan worden en een belangrijke Europese speler kan worden.” Dietz neemt als mede-investeerder zitting in de Raad van Advies van Brunotti Europe.
Het merk werd ruim 30 jaar geleden in Nederland opgericht, en maakte na tientallen succesvolle jaren een doorstart in 1996. In 2006 introduceerde het merk een nieuw logo; en ging het merk samenwerkingsverbanden aan met sporters als Yuri Zoon. Sindsdien beweegt het merk zich weer opwaarts.
Met hulp van de investeerders wil Brunotti de komende tijd de export, de logistiek, de inkoop en de marketing professionaliseren. Daarvoor wordt geïnvesteerd in het verbreden van de bestaande stabiele basis via het aantrekken van hoog gekwalificeerd personeel, de uitbreiding en optimalisering van de collectie en de versterking van het exportteam.
Brunotti