Hunkemöller verkocht
bezig met laden...
Met
De transactie zal voor advies worden voorgelegd aan de ondernemingsraden en de mededingingsautoriteiten, en moet nog worden besproken met de vakbonden. Naar verwachting zal de transactie begin 2011 worden afgerond. Een overnameprijs is niet bekend gemaakt.
Hunkemöller heeft een internationaal netwerk van bijna 500 winkels en is de grootste lingerie-aanbieder in de Benelux. Het bedrijf heeft een leidende positie in Duitsland en een groeiend franchise netwerk. Volgens Sales Director Bart van den Nieuwenhof is Hunkemöller de nummer 2 van Europa. De formule heeft meer dan vierhonderd winkels in dertien landen, waaronder Nederland en België, maar ook Saudi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba en Rusland. Over een paar maanden opent Hunkemöller zijn eerste winkel in Israël. Van den Nieuwenhof laat weten dat Hunkemöller het plan heeft in de komende 5 jaar 200 winkels te openen.
De laatste tijd richt de lingerieketen zich op het ontwikkelen van een merknaam. Om die reden werd er een show georganiseerd tijdens de Amsterdam International Fashion Week en wordt er een flagshipstore geopend in Rotterdam waarin de hele collectie te vinden is. Maxeda laat weten dat de toekomstige strategie is gericht op toekomstige groei en margetoename.
Philip Mountford, CEO Hunkemöller: “Hunkemöller heeft in de afgelopen tien jaar continue groei laten zien en is nu klaar om de groeistrategie te versnellen. PAI ondersteunt onze plannen en is overtuigd van onze strategie en het vermogen van ons team om deze visie te realiseren.”
PAI is een Franse investeringsmaatschappij met retail als een van haar belangrijkste branches. PAI heeft onder andere geïnvesteerd in Coin, Vivarte en de Spaanse modeketen Cortefiel. Daarbij heeft PAI uitgebreide ervaring in het ondersteunen van ondernemingen die merkartikelen aanbieden in de levensmiddelen- en consumenten markt. “We zijn ervan overtuigd dat we met de kennis en ervaring van PAI onze reputatie en de product- en marktpenetratie verder kunnen ontwikkelen,” aldus Mountford.
Pai is vooral geïnteresseerd in die groei, zegt Michel Paris, Hoofd Retail PAI partners: "We zijn erg onder de indruk van de sterke marktpositie die Hunkemöller heeft in de Benelux en de groeimogelijkheden in zowel Duitsland als andere Europese landen. Door zich te onderscheiden van de concurrentie wint Hunkemöller marktaandeel in elke markt waarin ze actief is. We kijken er naar uit om Philip Mountford en zijn team te ondersteunen om Hunkemöller verder te laten groeien als toonaangevende lingerie aanbieder in Europa.”