• Home
  • V1
  • Leads
  • Helou Fashion is modezaak van het jaar

Helou Fashion is modezaak van het jaar

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Helou Fashion uit Wiekevorst, in Heist-op-den-Berg, is door ondernemersorganisatie Unizo uitgeroepen tot 'Modezaak van het jaar'. De kledingwinkel werd gekozen uit honderd Belgische winkels door een jury die bestond uit een professionele modeconsulent en enkele journalisten van

de vakpers. Het was de eerste keer dat de wedstrijd Modezaak van het jaar gehouden werd in België. De wedstrijd werd georganiseerd door de Mode Unie, het onderdeel van ondernemersorganisatie Unizo dat gaat over de modedetailhandel in België: "Het hoofddoel hiervan is dat we hopen zelfstandig ondernemers te inspireren zich verder te professionaliseren," verklaart Luc Ardies, sectordirecteur van de Mode Unie. "Dat is de enige manier waarop zelfstandigen zich kunnen onderscheiden van de grote ketens."

Voorafgaand aan het gala waarop maandag de prijsuitreiking plaatsvond, werden uit de honderd deelnemende modezaken drie finalisten gekozen die uitblonken op het gebied van klantvriendelijkheid, het vak- en stijladvies en het interieur van de winkel. Behalve Helou Fashion waren dat: Villa Maria uit Brugge en Lingerie Jenny uit Boom.

"Het unieke aan Helou Fashion is dat ze vrouwen de mogelijkheid bieden om een volledige outfit samen te stellen, met bijpassende schoenen en accessoires", zo onderbouwde de jury van de keuze van de winnaar. "De kleren zijn stijlvol, er is veel keuze en elke vrouw krijgt een aangepast stijladvies."

Villa Maria uit Brugge is één van de grootste en meest luxueuze boetieks uit Brugge en omstreken, waar ook veel buitenlanders op af komen. Lingerie Jenny onderscheidt zich volgens de jury met het "discrete maar zeer professionele vakadvies van het verkoopteam."

Hoewel de wedstrijd volgens Ardies "een groot succes" was, is het nog niet duidelijk of en wanneer de wedstrijd opnieuw in België gehouden zal worden, vertelt de directeur: "Het organiseren van deze wedstrijd betekende voor de Mode Unie een jaar lang zwoegen. Voor ons is het helaas niet haalbaar hier een jaarlijks terugkerend evenement van te maken."

In aanvulling op de strijd om de titel 'Modezaak van het jaar' presenteerde de ModeUnie maandag ook de 'Modeverkoper van het Jaar', die geselecteerd werd in samenwerking met opleidingscenter PMO en het interimbedrijf Adecco. Deze prijs ging naar Veerle Ooms, die het beste scoorde op de online competentietest en de overige assessments.

Mode Unie
UNIZO