Groeistrategie drukt jaarresultaat Laurèl
Door FashionUnited
bezig met laden...
De
Omzetontwikkeling Laurèl verloopt naar wens
Volgens CEO Dirk Reichert, die een belang heeft van 15 procent in investeringsmaatschappij Endurance die Laurèl in 2009 overnam, is het merk klaar voor de toekomst. "Veel van de maatregelen die afgelopen jaar zijn getroffen, hebben nu al positief effect. We hebben bewust gekozen voor de uitgifte van een bedrijfsobligatie om onze snelle expansie te financieren. Dit resulteert in eerste instantie tot hogere kosten, die nu op de balans zichtbaar zijn. Pas na deze opstartfase, die doorgaans twee tot drie jaar duurt, zal deze strategie resulteren in een hogere omzet, winst en kasstromen."Volgens Reichert zijn de resultaten over de eerste helft van het lopende boekjaar 2013/14 goed. Het bedrijf meldt dat de voororders voor de zomercollectie van 2014 een tweecijferige plus laten zien en dat de retailomzet oploopt. Ook de webshop, die in april 2012 werd gelanceerd draagt positief bij aan de omzetontwikkeling van het bedrijf.
Laurel