• Home
  • V1
  • Leads
  • Fragile schenkt 10.000 euro aan goed doel

Fragile schenkt 10.000 euro aan goed doel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De jurk die Nicole Schenck van Het Naaicafé en Atelier Creatief vorig jaar maakte voor het zwangerschapsmodemerk Fragile, is een groot succes. Het label laat weten dat het ontwerp de winkels uitvloog en 9.514,67 euro opleverde voor het

goede doel 'Annick for Kenya'. Fragile rondde het bedrag af naar 10.000 euro.

Fragile

organiseerde een ontwerpwedstrijd om aandacht te genereren voor Van Katoen. Begin november lanceerden enkele bloggers als Mamasha en Oon de website en webshop Van Katoen. Het collectief verkoopt patronen en stoffen voor Annick for Kenya. Dat is een fonds dat hulp biedt aan derdewereldlanden, opgericht door de ouders van de overleden Annick van Uytsel. Het was Annick’s droom te gaan werken in een derdewereldland met en voor kinderen. Haar ouders realiseerden die droom. In Kenia werd onder meer een naaiatelier opgezet: de ‘Annick for Kenya school of Tailoring’.

Nicole Schenk kreeg van alle inzendingen de meeste stemmen op Facebook. Haar ontwerp - een knielange felblauwe jurk met strik en witte biezen - werd daarom in productie genomen.

Positiemerk Fragile werd 23 jaar geleden opgericht door ontwerpster Nathalie Vleeschouwer. Het merk is te koop in vijftien landen, waaronder Nederland, Denemarken, Hongkong, Japan en de Verenigde Staten. Het merk heeft eigen winkels in Antwerpen, Hasselt, Lier en Brasschaat.

In 2011 richtte Vleeschouwer ook een damesmodelabel op voor vrouwen die niet zwanger zijn: Natalie Vleeschouwer.

Fragile
natalie vleeschouwer
nicole schenck
Van Katoen