• Home
  • V1
  • Leads
  • Forse omzetplus Hermès

Forse omzetplus Hermès

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Franse luxegoederenbedrijf Hermès zag gedurende het eerste kwartaal de omzet flink groeien. In de eerste drie maanden van dit jaar werd er 18,5 procent meer verkocht dan in dezelfde periode van vorig jaar. De totale omzet tot 31 maart kwam uit op

een bedrag van 507,7 miljoen euro. De verkopen namen vooral toe in de eigen winkels (26 procent). De verkopen in de wholesale namen ook wel toe, maar met een omzetplus van 4 procent veel minder.

Verdeeld over de productgroepen scoorden de horloges (+ 39 procent) en de parfum, dankzij de in maart gelanceerde geur ‘Voyage d’Hermès’ (+ 38 procent) het beste. De modeaccessoires en kledingcollecties verkochten 19 procent meer.

Azië was de best presterende regio met een omzetplus van 47 procent. In Europa werd 15 procent meer omzet geboekt en in Amerika ging de verkoop met 25 procent omhoog. Daar zorgde de in februari geopende herenwinkel van Hermès voor een extra impuls. Japan was de enige regio waarin de omzet daalde; die kwam hier 2 procent lager uit.

Toch past Hermès zijn prognoses voor de rest van het jaar nog niet aan: het bedrijf zegt dat de omzetplus vooral te danken is aan de magere omzet van vorig jaar. De rest van het jaar richt het merk zich op de lange termijnstrategie die het merk al had uitgezet. Er zullen zo’n twintig nieuwe winkels worden geopend,
waaronder een winkel aan de rue de Sèvres in Paris.

Hermès