Euretco Label Company (ELC) heeft jeansmerk Blue Rebel van The Hilt gekocht. Behalve de merkrechten heeft ELC ook de voorraad van het merk overgenomen. Blue Rebel wordt opgenomen in het merkenportfolio van ELC dat verderde merken LCKR en Babyface omvat. De twee partijen waren enige tijd in onderhandeling over het merk. The Hilt, dat behalve Blue Rebel ook modemerk Rags Industry exploiteert, werd half juli failliet verklaard.
Liesbeth Reeuwijk, directeur ELC zegt in een persverklaring: "Wij zijn verheugd dat we de rechten, ondanks de omstandigheden waarin The Hilt is komen te verkeren, hebben kunnen verwerven. Wij zijn ervan overtuigd dat veel ondernemers blij zijn dat dit sterke merk voor de markt behouden blijft. Wij geloven in de groei van het middenprijssegment. Blue Rebel is als jeansmerk een zeer waardevolle toevoeging op ons aanbod. In een later stadium zullen we beoordelen of er ook voor de andere merken van The Hilt plaats is binnen ELC." Marjolein van der Veen, die bij The Hilt verantwoordelijk was voor de verkoop van Blue Rebel, gaat mee naar ELC. "Zij is voor veel afnemers een vertrouwd gezicht."
Met de overname van Blue Rebel is een doorstart voor groothandelsbedrijf The Hilt minder waarschijnlijk geworden. Kort nadat het bedrijf failliet werd verklaard gaf eigenaar Hans Nooij aan dat hij met verschillende partijen over een doorstart in onderhandeling was. The Hilt ging in 1995 van start. De collecties van Rags Industry worden in tien landen verkocht. Jeanslabel Blue Rebel is in zes landen verkrijgbaar. In april maakte het bedrijf bekend dat kindermodemerk Eager Beaver verder gaat onder de vlag van Rags Industry. The Hilt N.V. kreeg op 12 juli surseance van betaling verleend. Op 19 juli is de surseance beëindigd en het faillissement uitgesproken door de rechtbank Amsterdam.