• Home
  • V1
  • Leads
  • Erotische glamour op lingeriebeurs Parijs

Erotische glamour op lingeriebeurs Parijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Waar de sector bodyfashion bij onze bovenburen met fors dalende omzetten wordt geconfronteerd, doet lingerie het bij de Franse zuiderburen nog altijd vrij goed. De grootste lingeriebeurs van Europa, Salon de la Lingerie (die wordt geïnitieerd door de Eurovet groep) trok afgelopen weekend met 400

exposerende merken ruim 15.000 bezoekers naar het Parc des Expositions in Parijs.

Ook in Frankrijk teruglopende bestedingen, maar waar de uitgaven aan prêt- à-porter tussen 2007 en 2012 met ruim 11 procent gedaald zijn, liep de omzet in de lingeriesector in die periode

'slechts' met 3,3 procent terug. In 2013 daalde de lingerieomzet met 1,7 procent naar 3,5 miljard euro. Naar eigen zeggen besteedt een Française per jaar zo'n 100 euro aan lingerie. In dat licht bezien is het begrijpelijk dat Galeries Lafayette vorig jaar de lingerieafdeling in het vlaggenschip aan de Boulevard Haussmann onder handen nam. Sinds de heropening in mei beslaat de lingerieafdeling bij het iconische warenhuis in Parijs ruim 3500 vierkante meter.

In het gerestylde trendforum van Salon de la Lingerie konden beursbezoekers de herfst-winter trends ontdekken in een 'life-size' boetiek van 120 vierkante meter. Meest in het oog springende tendens op de beursvloer? Jarretels, kanten manchetten, korsetten en pikante broekjes; erotische glamour viert hoogtij. De hype van '50 Shades of Gray', de erotische roman die een internationale bestseller werd, lijkt nog lang niet uitgewerkt. Daarnaast profiteren Franse lingeriemerken van belangstelling uit opkomende markten zoals Brazilië, Rusland en vooral Dubai waar de de bestedingen aan lingerie het hoogst zijn ter wereld.

Eurovet
Salon de la Lingerie