Eigen kledinglijn voor Spreadshirt

Online T-shirtwarenhuis Spreadshirt heeft een eigen collectie gelanceerd. De kledinglijn heeft de naam 'Quality at Heart' en is bedoeld als aanvulling op het huidige assortiment van het platform. "Bestaande basisproducten hebben soms niet de juiste kwaliteit,

pasvorm of kleurmatch," zegt Spreadshirt CEO Philip Rooke over de collectie.

ConsumentenEigen kledinglijn voor Spreadshirt kunnen bij de Quality at Heart collectie kiezen uit tien verschillende kleuren en de maten small tot 5XL. De kleding zal worden geproduceerd in de Europese Spreadshirt fabrieken, die geschikt zijn voor print-on-demand. Via een unieke code in de kledingstukken kunnen consumenten de katoenvelden traceren waar de grondstof voor hun T-shirt, vest, broek, top of ondergoed heeft gegroeid.

Het internetbedrijf liet ook weten in het afgelopen jaar een omzet van 65 miljoen euro te hebben geboekt: een stijging van 42 procent in vergelijking met 2011. Rooke zei eerder al dat zijn doel is om in 2013 een omzet te halen van 100 miljoen euro. Het bedrijf verkoopt bedrukte T-shirts en truien in vijftien landen, de site is beschikbaar in negen talen.

Sinds het idee van de Duitse student Lukasz Godowski in april 2001 vorm kreeg, is de website uitgegroeid tot een community waar aspirant ontwerpers hun eigen T-shirts kunnen maken en iedereen een eigen Spreadshirt-shop kan openen en producten kan aanbieden. Momenteel zijn er zo’n 400.000 van deze shops. De T-shirts en andere kledingstukken die te koop worden aangeboden, zijn uniek. Voordat er wat is besteld, is er nog niets geproduceerd. In 2012 rolden zo’n zes miljoen kledingstukken uit de vier Spreadshirt-fabrieken in Amerika, Polen en Duitsland: vooral T-shirts en hoodies. Het bedrijf experimenteert ook met accessoires en iPhone-hoesjes.

De kleding die Spreadshirt produceert gaat veelal over kunst. Maar ook merchandise is een belangrijk onderdeel voor het bedrijf. Zo openden bedrijven als Dr. Pepper al een eigen Spreadshirt-shop, als onderdeel van hun reclame campagne. Een ander voorbeeld: ook tijdens de verkiezingen in Duitsland, in september 2009, stampten de Spreadshirt shops uit de grond. Bijna alle politieke partijen boden gratis T-shirts aan.

CEO Rooke verklaarde vorig jaar het succes van Spreadshirt aan FashionUnited: “Bij reguliere mode kun je nooit zo goed je eigen karakter uitdrukken. Een shirt met enkel een logo van een luxe merk, drukt niet uit wie ik ben. De I love-shirts, met een groot rood hart, verkopen het beste. Mensen uiten nu eenmaal graag hun liefdes. En ze houden werkelijk overal van.”

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN