• Home
  • V1
  • Leads
  • e5 vernieuwt winkels om merken te profileren

e5 vernieuwt winkels om merken te profileren

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De modeketen e5, die alleen eigen merken verkoopt, heeft een nieuw logo en winkelinterieur ontworpen. De belangrijkste verandering is de indeling van de winkels, waarmee de verschillende labels beter worden geprofileerd en winkels meer geschikt zijn als servicepunt voor de webshop.

Inmiddels zijn de eerste twee filialen in nieuwe stijl geopend in Sint-Denijs-Westrem en Herstal.

e5 verandert logo en winkelinterieur

Het is bij klanten niet altijd duidelijk dat e5 meerdere huismerken heeft, dus daar moet verandering in komen, aldus Ronald Boeckx, algemeen directeur bij e5.

“De klant heeft nu amper een idee welk merk hij koopt. Dat komt onder andere doordat het assortiment is in de huidige opstelling is ingedeeld op kleur in plaats van merk. In de vernieuwde winkels krijgt elk merk een aparte hoek in een eigen, herkenbare stijl,” legt hij uit. “Daarnaast is er binnen het vernieuwde concept meer plaats gemaakt voor een servicebalie. Sinds een tijdje hebben we een click and collect service voor onze webshop, zodat mensen hun online bestellingen in de winkel kunnen ophalen en retourneren. We willen de winkels beter op deze nieuwe service aanpassen.” Het e5-logo is niet compleet anders dan het vorige. “Ons logo bestaat nog steeds uit een simpele 'e' met '5', alleen dan wat opgefrist en afgestoft.”

De eerste twee winkels waar het nieuwe concept is uitgevoerd, zijn een test. “Het is een leerproces, omdat er nogal wat verandert. Onze medewerkers op de winkelvloer moeten daar natuurlijk aan wennen, maar ze zullen ons ook feedback geven. Na een maand of vier à vijf gaan we het nieuwe concept evalueren en waar nodig aanpassen,” vertelt Boeckx. De winkelketen bestaat nu uit 70 filialen en begin 2015 zal daar een 71ste filiaal aan worden toegevoegd in de buurt van Brussel. Dat wordt de derde winkel in de nieuwe e5-stijl. Daarna zullen de andere, al bestaande winkels volgen.

e5 wil kleinere winkels openen in binnenstad

Filialen van de winkelketen staan op dit moment voornamelijk langs snelwegen, buiten de stadscentra. Boeckx laat weten dat er nu ook plannen zijn om e5-winkels te openen in de grote steden. “België is een klein landje, dus we hebben met zeventig filialen over het algemeen een goede dekking, maar de grote steden zijn een soort blinde vlek,” aldus Boeckx. “De winkels zullen wel kleiner moeten zijn, want een winkel met vloeroppervlak van 700 tot 1000 vierkante meter is in de binnenstad onhaalbaar. Dat betekent dat we per winkel een selectie van onze merken zullen maken: voor de dames zijn dat D'auvrey en Liberty Island, voor de mannen Dansaert. We gaan waarschijnlijk beginnen met winkels voor vrouwen, want daar halen we 65 procent van de omzet vandaan.”

Plannen voor uitbreiding naar het buitenland heeft e5 voorlopig niet. De modeketen verzendt echter wel bestellingen uit de webshop naar buurlanden Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Groot-Brittannië.

E5
E5 Mode
Ronald Boeckx