e5 vernieuwt winkels om merken te profileren
bezig met laden...
e5 verandert logo en winkelinterieur
Het is bij klanten niet altijd duidelijk dat e5 meerdere huismerken heeft, dus daar moet verandering in komen, aldus Ronald Boeckx, algemeen directeur bij e5.
De eerste twee winkels waar het nieuwe concept is uitgevoerd, zijn een test. “Het is een leerproces, omdat er nogal wat verandert. Onze medewerkers op de winkelvloer moeten daar natuurlijk aan wennen, maar ze zullen ons ook feedback geven. Na een maand of vier à vijf gaan we het nieuwe concept evalueren en waar nodig aanpassen,” vertelt Boeckx. De winkelketen bestaat nu uit 70 filialen en begin 2015 zal daar een 71ste filiaal aan worden toegevoegd in de buurt van Brussel. Dat wordt de derde winkel in de nieuwe e5-stijl. Daarna zullen de andere, al bestaande winkels volgen.
e5 wil kleinere winkels openen in binnenstad
Filialen van de winkelketen staan op dit moment voornamelijk langs snelwegen, buiten de stadscentra. Boeckx laat weten dat er nu ook plannen zijn om e5-winkels te openen in de grote steden. “België is een klein landje, dus we hebben met zeventig filialen over het algemeen een goede dekking, maar de grote steden zijn een soort blinde vlek,” aldus Boeckx. “De winkels zullen wel kleiner moeten zijn, want een winkel met vloeroppervlak van 700 tot 1000 vierkante meter is in de binnenstad onhaalbaar. Dat betekent dat we per winkel een selectie van onze merken zullen maken: voor de dames zijn dat D'auvrey en Liberty Island, voor de mannen Dansaert. We gaan waarschijnlijk beginnen met winkels voor vrouwen, want daar halen we 65 procent van de omzet vandaan.”
Plannen voor uitbreiding naar het buitenland heeft e5 voorlopig niet. De modeketen verzendt echter wel bestellingen uit de webshop naar buurlanden Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Groot-Brittannië.