Diesel-eigenaar wil acquisities doen

Het Italiaanse Diesel verwacht de omzet de komende vijf jaar te kunnen verdubbelen naar 2,5 miljard euro. Om dat doel te bereiken gaat het bedrijf groeien, internationaliseren en acquisities plegen. Dat zegt oprichter en eigenaar Renzo Rosso

in een interview met Fashion Illustrated.

Diesel-eigenaar wil acquisities doen "De mondiale economische crisis heeft ook positieve gevolgen gehad," zegt Rosso. "Er waren teveel zwakke spelers op de markt en die hebben het niet gered. Sterke, solide bedrijven zoals Diesel hebben de crisis goed doorstaan. Nu is er meer ruimte voor bedrijven die wel goed zijn georganiseerd en mogelijkheden om interessante acquisities te doen."

Voor overnames en investeringen kijkt het bedrijf van Rosso - Only the Brave (OTB) heet het moederbedrijf van Diesel - niet alleen naar kleding, maar bijvoorbeeld ook naar tassen, sieraden en parfums. Distributie is eveneens een tak waar hij interesse voor heeft. "Grote bedrijven moeten mondiaal opereren en zich ontwikkelen." Rosso noemt de investeringen van Diego Della Valle (topman van het Italiaanse luxemerk Tod's, red.) in de Amerikaanse warenhuisketen Saks als voorbeeld.

Rosso erkent in het interview dat Diesel na het vertrek van creatief directeur Wilbert Das eind 2009 een tijdje zoekende is geweest op creatief vlak. De huidige 'Be Stupid' campagne heeft volgens hem echter iets uitzonderlijks teweeg gebracht. "Het is een beweging geworden," zegt hij, die vooral op sociale media veel reacties uitlokt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN