Desigual opent ‘showroom store’ in Barcelona
bezig met laden...
Na
De ‘showroom store’ van 800 vierkante meter verdeeld over 25 kamertjes, moet de ultieme shopbeleving bieden aan klanten. Niet alleen de naam van de shop La Vida es Chula – wat ‘het leven is cool’ betekent – draagt daar aan bij, vooral het uiterlijk. De winkel heeft veel weg van een bazaar en is, zoals te verwachten, even kleurrijk en expressief als de collectie van Desigual.
Beleving is tegenwoordig een veelgehoord begrip in de modebranche: merken en retailers lijken allen op zoek naar een manier om zich te onderscheiden en de klant te inspireren. Trendforecaster Christine Boland benadrukte in november nog het belang van beleving: “Het gaat om het verkopen van een gevoel. Een merk moet een beleving zijn. En doe je het goed, dan krijg je net als Apple, de status van een kerk.”
Desigual wil dit jaar meerdere La Vida es Chula-winkels openen in andere steden en landen, zo is te lezen op het blog van het Spaanse merk. Maar dat is niet het enige plan voor 2012. Expansie in Azië, meer Europese luchthavenshops, een nieuwe flagshipstore in Nederland, zijn enkele voorbeelden. Ambitieus? Tot nu toe lijkt de toekomst Desigual toe te lachen; de omzet van 2011 kwam uit op 440 miljoen euro en in Europa werd een groei van 25 procent gerealiseerd. COO Manel Jadraque vertelde aan FashionUnited zo’n 22 miljoen kledingstukken te hebben verkocht in 2011. “Per week bezoeken een miljoen mensen onze winkels.”