• Home
  • V1
  • Leads
  • De Bijenkorf biedt click & collect op zondag

De Bijenkorf biedt click & collect op zondag

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Nederlandse warenhuis de Bijenkorf breidt zijn service voor zowel Nederland als België nog meer uit. Onlangs startte de keten met het bezorgen met behulp van de Rollor Express – innovatief verzendingsmateriaal dat kleding kreukvrij houdt. Daarbij verstuurt de onderneming sinds

kort ook online bestellingen naar België. Nu voegt het bedrijf er onder meer verzending van zeven dagen per week aan toe. Al deze vernieuwingen zijn onderdeel van de premium service-strategie.

Vanaf zondag 16 november brengt de online winkel van het warenhuis ook zijn 'click en collect'- optie op zondag naa

r de filialen. Consumenten kunnen hun bestelling die ze op zaterdag voor negen uur 's avonds hebben gedaan, afhalen in de Bijenkorf-winkels. Het verkooppunt in Groningen is de enige uitzondering, omdat deze op zondag is gesloten. Het bedrijf is hiermee de eerste mode retailer in Nederland die klanten zeven dagen per week een afhaalservice binnen een dag biedt.

De Bijenkorf verzendt als eerste retailer zeven dagen per week

De bezorgdagen in België zijn van maandag tot en met vrijdag. Consumenten kunnen hun bestelling gratis in een Bijenkorf-filiaal of tegen betaling bij een Kiala-punt afhalen. De gewone levering per post aan huis bedraagt 4,95 euro of klanten kunnen vanaf nu gebruik maken van een nieuw systeem; het ShippingPlus abonnement. Tegen een maandelijkse betaling van 9,95 euro worden de bestellingen het hele jaar gratis verzonden.

De uitbreiding met leveringen in België past bij de strategie van de Bijenkorf waarbij ook wordt geïnvesteerd in het verhogen van het serviceniveau. Deze strategie staat voor het aanbieden van meer merken in alle Bijenkorf-filialen. Zo zijn Topshop en Topman vanaf vandaag, wegens succes in de shop-in-shops in Amsterdam, ook exclusief verkrijgbaar in de online winkel van de Bijenkorf.

Als laatste onderdeel van de innovatie worden de Tablet Assisted Sales aangeboden in Utrecht, Amstelveen en Eindhoven. Wanneer een product niet in de gewenste maat of kleur in het filiaal op voorraad is, kan de klant het artikel via een tablet op de website bestellen. Het gewenste product kan dan de volgende dag opgehaald worden of wordt bij de klant thuisbezorgd. De overige warenhuizen zullen uiterlijk begin 2015 deze service aanbieden.

De Bijenkorf investeert de komende vijf jaar ruim 200 miljoen euro in de premium-strategie. Als onderdeel van de herstructurering kondigde de warenhuisketen in augustus vorig jaar aan vijf vestigingen te sluiten. De eerste twee, in Arnhem en Enschede, sloten eind vorig jaar hun deuren. In 2016 gaan de warenhuizen in Groningen, Breda en Den Bosch dicht.

Bijenkorf
Topman
TOPSHOP