CPM legt basis voor Fashion&Denim zone
Door FashionUnited
bezig met laden...
Aanleiding voor de nieuwe afdeling is de toename naar de vraag van denim in Rusland. Naar verwachting neemt de Russische denimmarkt dit jaar met 12 tot 15 procent toe, een stijging die zal aanhouden tot 2013. In 2007 bereikte de verkoop van spijkergoed al eerder haar piek. De denimproductie in Rusland was dat jaar verdubbeld ten opzichte van 2004 en het land importeerde nog eens een miljard aan denim van Europese markten.
Hoewel het bezoekersaantal stabiel was, kozen niet alle participanten uit de jeansmarkt ervoor om hun collecties in de speciale Fashion&Denim zone te presenteren. De grote jeansmerken besloten om hun collecties ‘veilig’ te presenteren op hun gebruikelijke plek en af te wachten hoe het nieuwe format zou gaan lopen. Igedo Company, die naast CPM ook de Collection Premiere Istanbul en Collections Premieren Düsseldorf organiseert, kijkt terug op een succesvolle start. “De basis voor het nieuwe Fashion & Denim segment is gelegd”, aldus Christian Kasch, CPM Project Manager. “Veel exposanten waren tevreden over de zone, en hebben zich al aangemeld voor het volgende event eind februari om het segment nog verder uit te breiden.”
In totaal presenteerden op CPM 1400 merken uit 32 landen hun collecties aan ruim 17.500 bezoekers.
CPM
Denim
IGEDO
Rusland