• Home
  • V1
  • Leads
  • CPD: positieve stemming ondanks minder bezoek

CPD: positieve stemming ondanks minder bezoek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De vernieuwde damesmodebeurs CPD heeft afgelopen weekend 21.000 bezoekers uit ruim veertig landen getrokken. De eveneens ge-restylede lingeriebeurs Bodylook trok 5100 bezoekers uit 24 landen. Op beide beurzen was daarmee één

op de drie bezoekers afkomstig uit het buitenland. Met name de gegroeide belangstelling uit Nederland en België viel op. Verder waren veel bezoekers afkomstig uit Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Frankrijk. Voor organisator Igedo is de herlancering van de vakbeurzen in Düsseldorf daarmee een succes.

In april van dit jaar werd bekendgemaakt dat Igedo terug zou gaan naar de basis en zich weer volledig op damesmode zou gaan concentreren. Herenmodebeurs HMD die in 2005 het licht zag, werd afgeschaft. Bij de vernieuwde CPD zou de aandacht gaan naar het premium segment ofwel de duurdere kwaliteitsmerken, waartoe ook de selectiecriteria werden aangescherpt met als motto 'less is more. Volgens Executive Director Fashion Mirjam Dietz van Igedo was de vernieuwde beurs zoals die van 26-28 juli jl. plaatsvond, nog maar het begin. "De uitstraling van de CPD is een stuk moderner geworden, maar dit was slechts de eerste stap, we hebben nog veel meer in petto."

Ook de tevredenheid over de nieuwe Bodylook was groot. "Dit evenement heeft de potentie om een van de belangrijkste te worden voor het bodywearsegment," zei Igedo CEO Philipp Kronen. De lingeriebeurs waarvan de februari-editie eind vorig jaar werd afgelast, kreeg net als CPD een compleet nieuwe look. Bodylook blijft een zomerbeurs: de volgende editie is van 25-27 juli 2010. In februari wordt wel een kleinere 'branche meeting' georganiseerd.

Met deze nieuwe aanpak heeft Igedo van de nood een deugd gemaakt. De belangstelling voor de beurzen in Düsseldorf is de afgelopen drie jaar teruggelopen. In 2006 trokken zij nog zo'n 46.000 bezoekers en toonden ongeveer 1600 merken hun collecties, tegen 915 nu. Maar toen maakten ook nog de segmenten HMD (herenmode) en Global Fashion (sourcing) deel uit van het concept. Door groeiende concurrentie van vakbeursen in Keulen en Berlijn was CPD is niet meer de belangrijkste modebeurs van Duitsland. De organisatie heeft daarom besloten te focussen op kwaliteit. Met resultaat zo lijkt. De sfeer was goed, de reacties positief en er werden zaken gedaan. "Het was een goede beurs," bevestigt Michael Binz van Cut Loose uit Berlijn, "we hebben veel orders geschreven".

Bodylook
CPD
IGEDO