• Home
  • V1
  • Leads
  • 'Couture' bij Tesco

'Couture' bij Tesco

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Britse Tesco brengt een duurdere kledinglijn op de markt met items die in prijs variëren van 40 tot 140 pond (45 tot 160 euro). Dat is andere koek voor een supermarkt waar mensen ook terecht kunnen voor een spijkerbroek van 6 pond

en T-shirts van 4 pond. De nieuwe lijn heet F&F Couture en is vanaf maandag 29 maart online verkijgbaar. F&F Couture is nu nog een kleine collectie (de eerste omvat 16 stuks) met hoogmodische items. Zo is er een paarse cocktailjurk met bolle rok en rushes langs de hals (140 pond), een kort jasje met zilveren pailletten (90 pond) en een zijden harembroek met contrastvoering (80 pond).

Jan Marchan, directeur Inkoop van Tesco, zei bij de aankondiging: "F&F Couture markeert het begin van een nieuw tijdperk voor supermarkt fashion. Het is een modieuze collectie die inspeelt op de groeiende vraag naar betaalbare en tevens hoogwaardige kleding. We zijn ervan overtuigd dat het een succes zal worden en zijn al met de najaarscollectie van start gegaan."

De lancering van de nieuwe lijn is het laatste wapenfeit van Tesco's directeur mode Terry Green. Green, die vijf jaar geleden Debenhams verliet om bij Tesco te gaan werken, doet binnenkort een stap terug. Onder zijn leiding is de omzet van kleding bij het supermarktconcern gestegen van 700 miljoen naar meer dan 1 miljard pond. Tesco heeft met kleding inmiddels een marktaandeel veroverd 9 procent.

Tesco