• Home
  • V1
  • Leads
  • Converse en Threadless populairste merken op social media

Converse en Threadless populairste merken op social media

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Converse en Threadless zijn onverslaanbaar. Net als in 2012 domineren de Amerikaanse merken ook dit jaar de nummer 1 posities in de FashionUnited Facebook Index en FashionUnited Twitter Index. Met maar liefst 36,2 miljoen

fans op Facebook verslaat Converse alle records. Het merk achter de immens populaire All Stars laat zijn concurrenten ver achter. Victoria’s Secret staat met 22,1 miljoen likes op de 2e plaats, gevolgd door Adidas (20 miljoen) en Zara (18,3 miljoen).

Jeansmer
k Levi’s is hard op weg om de top 3 te veroveren en is het afgelopen jaar van de 10e naar de 5e plek gestegen met 17,8 miljoen fans. Een andere uitschieter is Louis Vuitton. Het modehuis is in een jaar tijd van de 24e plek opgeklommen tot de 9e plek met 13,4 miljoen likes.

Verassend debuut
De hoogstgenoteerde nieuwkomer op de lijst is Vans. Met 10,9 miljoen fans staat het merk nu op de 13e plaats in de FashionUnited Facebook Index.

Victoria’s Secret Pink, het jongere zusje van het lingeriemerk, kon de groei van haar concurrenten nauwelijks bijhouden en moest vier plekken inleveren. Maar de grootste daler was Abercrombie & Fitch. De Facebookpagina met foto’s van gespierde mannen is dit jaar beduidend minder in trek en is van de 15e naar de 22e plek gedaald met 7,6 miljoen likes.

Online T-shirtontwerpshop Threadless mag zich net als vorig jaar het populairste merk op Twitter noemen met 2,146 miljoen volgers, op de voet gevolgd door het Amerikaanse TOMS met slechts158 followers minder. Net als op Facebook scoort Victoria’s Secret ook op Twitter hoog. Met ruim 2 miljoen volgers is het lingeriemerk goed voor de 3e plek.

Alle commotie rondom de nieuwe naam die Hedi Slimane modehuis Yves Saint Laurent gaf, heeft twitteraccount @YSL niet goed gedaan. Van de 3e plek is Saint Laurent gedaald naar de 6e plek. H&M en Burberry grepen hun kans en zijn met respectievelijk 1,95 miljoen en 1,76 miljoen verder gegroeid naar de 4e en 5e plek.

Ook Forever 21 heeft een groeispurt genomen en is van de 16e naar de 8e plek gestegen met ruim 1 miljoen volgers. Maar dat is nog niets in vergelijking met Gucci. Het Italiaanse modehuis is in een jaar tijd van de 23e naar de 10e plek geschoten met ruim 724.000 volgers.

Dip in de populariteit
De grootste daler dit jaar is Lacoste. Het polomerk is van de top 10 naar de 25e plek gezakt met een magere 370.000 followers. Ook Coach heeft flink aan populariteit verloren. Stond het luxemerk vorig jaar nog op de 12e plek, met 383.000 volgers is het merk dit jaar nog slechts goed voor de 24e plaats.

Het is opvallend dat veel modebedrijven verschillende social media-strategieën hanteren voor Facebook en Twitter. Hoewel Threadless het meest gevolgde merk op Twitter is, komt het bedrijf niet eens in de top 25 van de FashionUnited Facebook Index voor. Andersom komt Facebookfavoriet Converse niet voor in de top 25 van de FashionUnited Twitter Index. < p> Modebedrijven die wel hoog inzetten op Facebook én Twitter zijn H&M, Burberry en Victoria's Secret. Laatsgenoemde mag zich zelfs het enige merk noemen dat in zowel de FashionUnited Facebook Index als in de FashionUnited Twitter Index thuishoort in de top 3.

Converse
fashionunited facebook index
fashionunited twitter index
Threadless
Victoria's Secret