Comma zet vaart achter uitbreiding naar de Benelux

Met een omzet van rond de 110 miljoen euro is Comma een van de bekendste modemerken in Duitsland. De zelfstandige dochteronderneming van s.Oliver heeft haar positie op de Duitse markt gevestigd en wil nu uitbreiden naar het buitenland.

Als eerste komen de landen van de Benelux aan de beurt, waar Comma zijn aanwezigheid duidelijker wil neerzetten.

Comma Comma zet vaart achter uitbreiding naar de Beneluxricht zich op het premiumsegment en spreekt met name de modebewuste vrouw vanaf 30 jaar aan. Het merk is sinds 2001 een 100-procent dochteronderneming van de s.Oliver-groep en werd in 2007 geheel opnieuw in de markt gezet. Sindsdien richt Comma zich op het segment 'modern woman' en biedt het 12 collecties per jaar, met 12 leveringstermijnen, een verticaal assortiment en een seizoensgebonden NOOS-programma. In 2009 vond de lancering van de collectie 'Cocktail Dresses by Comma' plaats, net als de marktintroductie van de lijn 'Designer’s Choice by Comma' en de opening van eigen flagship-stores in Duitsland en Oostenrijk.

Het zwaartepunt van de verkoopstrategie van Comma is gebaseerd op een snelle groei van de wholesalewinkels in de Benelux. Met een eigen flagship store in Antwerpen, die in maart dit jaar wordt geopend, rekent het merk op extra impulsen. En als de shop goed ontvangen wordt, is het merk van plan het tempo van de uitbreidingen op alle kernmarkten op te voeren met eigen winkels en franchise-ondernemingen. Voor retailklanten in het buitenland is al een online shop gepland waar orders geplaatst kunnen worden, zodat de internationale zaken sneller afgehandeld kunnen worden. Dit zal voor het eerst getest worden met de augustuscollectie.

Om ook in de toekomst internationaal zichtbaar te zijn als competent modemerk, lanceert Comma voor het herfst/winterseizoen 2012 een eigen outdoor-lijn. Met de collectie wil het merk aan de ene kant zijn kracht bewijzen op modegebied, en aan de andere kant de klanten van top tot teen een complete look bieden. De outdoor-collectie bevat ongeveer veertig items, die gekenmerkt worden door vrouwelijkheid. Met de Designer’s Choice-collectie mikt het merk op het hogere segment. De collectie bevat stukken die voor de reguliere collectie van Comma te duur zijn en hier aangeboden worden als geselecteerde It-kledingstukken. Tot slot wordt de collectie gecompleteerd door de Casual Identiy-lijn, die voornamelijk mode biedt voor elke gelegenheid.

Van onze correspondent in Duitsland

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN